Merlin.pl zmienił szatę graficzną

Sklep internetowy Merlin.pl uruchomił nową stronę główną

oraz nowe strony główne wszystkich działów sklepu. Wprowadzone zmiany

mają zwiększyć przejrzystość strony oraz ułatwić pozycjonowanie oferty Merlin.pl w systemach wyszukiwarkowych.

Zmienione zostało przede wszystkim menu górne na stronie głównej Merlin.pl. W menu górnym znalazły się "szybkie linki", czyli bezpośrednie odnośniki do najpopularniejszych sekcji: nowości, bestsellerów i zapowiedzi.

Dodany został link "promocje", prowadzący do strony zbiorczej, gromadzącej wszystkie promocje w Merlinie. Ma to ułatwić klientom sklepu odnalezienie informacji o najpopularniejszych produktach oraz atrakcyjnych ofertach ze wszystkich działów (książki, muzyka, filmy, multimedia, elektronika, zabawki, beauty, dom, foto).

Lista działów została przeniesiona na lewą stronę. Nowością jest opcja, która pozwala po najechaniu kursorem na nazwę działu, rozwinąć listę najchętniej odwiedzanych tu kategorii. Również zminimalizowane zostały elementy graficzne na stronie.

Dodatkową funkcjonalnością są dynamiczne moduły w części środkowej

strony, prezentujące promocje i produkty w specjalnej ofercie.

Użytkownik ma możliwość przewijania wyświetlanych komunikatów, a

kliknięcie na prezentowany produkt powoduje automatyczne dodanie go do koszyka, bez konieczności przechodzenia na fiszkę produktu.

merlin.plKliknij, aby powiększyćmerlin.pl

Jak nową odsłonę sklepu internetowego Merlin.pl oceniają osoby zawodowo zajmujące się użytecznością serwisów? O komentarz poprosiliśmy specjalistów z agencji Symetria, UseLab i MRM Worldwide, którzy odpowiedzialni są za badania w zakresie usability stron internetowych.

Komentują Piotr Jardanowski i Wojciech Chojnacki, eksperci Symetrii
Wojciech ChojnackiWojciech ChojnackiZ punktu widzenia użyteczności wśród wprowadzonych zmian można zauważyć zarówno dobre i jak i chybione pomysły. Zmiany w sklepie Merlin.pl można uznać za bardzo subtelnie, dzięki temu użytkownicy nie musieli przechodzić rewolucji, a sklep zachował swoją tożsamość.

Ciekawym posunięciem przebudowy jest na pewno skonsolidowanie głównej nawigacji do jednego, wyraźnego menu poprzez zmniejszenie liczby znajdujących się nim elementów. Wcześniejsza pozioma, szczegółowa lista miała pewne zalety, jednak obecne rozwiązanie wydaje się być bardziej jednoznaczne i skuteczne. Może również pełnić rolę w utrzymaniu uwagi użytkownika na prezentowanej ofercie. Niepokoić może jedynie użycie rozwinięć menu pojawiających się po wskazaniu myszą, jednak z podobnego systemu już od pewnego czasu korzysta również np. Amazon.com.

Piotr JardanowskiPiotr JardanowskiObecnie menu z działami znalazło się w bardziej intuicyjnym miejscu (lewa, górna część). Na korzyść należy ocenić zamianę starych nazw ( np. "merlinksiążki") na nowe (np. "książki"). Wprowadzenie w górnej części odnośników takich jak "Promocje", "Bestsellery", "Nowości", "Zapowiedzi" przybliża użytkownikowi wskazane działy i podnosi ich zauważalność.

Aktualizacja: 01 października 2008 16:04
Dodano komentarze UseLab i MRM Worldwide.
Aktualizacja: 30 września 2008 16:41
Dodano komentarze Piotra Jardanowskiego i Wojciecha Chojnackiego, ekspertów z agencji Symetria
Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.