Notowany.pl - społecznościowy serwis graczy giełdowych
- Bożena Jaskowska,
- 13.08.2008, godz. 08:03
Wystartował kolejny serwis społecznościowy stworzony przez spółkę o2.pl - tym razem adresowany do graczy giełdowych i innych użytkowników zainteresowanych notowaniami i analizami z parkietu warszawskiego i nie tylko.
Kto traci, a kto na giełdzie zyskuje? Jak wykorzystać hossę i kiedy uciekać przed giełdową bessą? W co inwesować i dlaczego? Być może odpowiedzi na te pytania znajdą użytkownicy nowego serwisu uruchomionego 12 sierpnia przez o2.pl, który poświęcony jest szeroko pojętej tematyce giełdowej.
Notowany.pl to zarówno serwis społecznościowy, a więc miejsce kontaktów i wymiany opinii graczy giełdowych. To również agregator treści z czołowych, polskich i światowych mediów przybliżających problematykę parkietu i wpływajacej na nią sytuacji ekonomicznej. Trzecim podstawowym filarem serwisu są autorskie i profesjonalne analizy publikowane przez ekspertów stale współpracujących z Notowany.pl. (Zbigniewa Papińskiego, Wojciecha Suchomskiego i Pawła Jusia).
Ten serwis ma przede wszystkim zachęcić i ośmielić graczy giełdowych - zarówno profesjonalistów jak i amatorów - do publikowania własnych sądów i analiz giełdowych - mówi Michał Brański, członek Zarządu o2.pl. Chcemy również umożliwić dostęp nie tylko do oficjalnych notowań i wykładni giełdowych, ale również dostarczać treści związane z całą otoczką działania branży i specyfiki gry giełdowej, także tych, które nie zawsze znajdują się na pierwszych stronach gazet.
Twórcy Notowany.pl zapewniają, iż serwis będzie sukcesywnie udoskonalany i wzbogacany funkcjonalnościami przede wszystkim ułatwiającymi kontakty społecznościowe (m. in. możliwość łączenia się w grupy, wdrożenie miechanizmów wzajemnej rekomendacji, premiowanie najbardziej aktywnych i skutecznych użytkowników oraz publikowanych przez nich analiz i treści).
Zadowoleni będziemy, jeśli w przeciągu najbliższego kwartału z serwisu miesięcznie korzystać będzie 250-300 tys. real users - mówi o planach zasięgowych nowej inicjatywy o2.pl Michał Brański.
Mając na uwadze fakt, że część giełdowych graczy raczej nie jest specjalnie skłonna i chętna do dzielenia się z innymi swą "genialną" strategią na granie i zarabianie pieniędzy, ciekawe czy zamierzone przez twórców serwisu cele uda się osiągnąć.
Przyglądając się pozycji serwisów biznesowych grupy o2 trudno zakładać, że notowany.pl stanie się istotnym graczem w tym obszarze. Money.pl włożyło wiele pracy w zbudowanie modelu zdobywania wiarygodności przez użytkowników na MyStock.pl (jako bonus oferujemy już dziś notowania GPW on-line za darmo). Bez wiarygodności dostawców opinii i komentarzy, w modelu user generated content, serwis dotyczący giełdy będzie tylko polem do rozsiewania niesprawdzonych pogłosek, co w konsekwencji szybko zniechęci do niego osoby zainteresowane. Cieszy
nas, że o2.pl dostrzegło potencjał w społeczności skupionej wokół giełdy i rynków kapitałowych - to dowodzi słuszności strategii objętej przez grupę Money.pl w zeszłym roku, jednak przed nimi jeszcze sporo pracy i nabierania doświadczenia w trudnej kategorii serwisów biznesowych. Dla nas budowa MyStock.pl była tym łatwiejsza, że społeczność osób zainteresowanych giełdą istniała na naszym serwisie giełdowym w portalu Money.pl już od kilku lat.
Nasi użytkownicy organizują spontanicznie ogólnopolskie zloty, na bieżąco kontaktują się między sobą, zaś obecnie czynnie pomagają budować MyStocka dzieląc się swoimi opiniami i potrzebami w zakresie informacji.
Dodano komentarz Rafała Jabłońskiego, Marketing Communication Managera z Money.pl