Przydatne banery

Badania eye-tracking pokazują, że większość ludzi ignoruje reklamy banerowe. Klienci postrzegają je jako dużo mniej godne zaufania, niż reklamy w wyszukiwarkach. Ten stan rzeczy starają się zmienić dwa serwisy: Avanoo oraz Spongecell.

Pierwszy z serwisów - Avanoo - stawia na reklamę poświęconą celom charytatywnym. Każda z reklam wyświetlanych na serwisie promuje działania non-profit i sponsorowana jest przez firmę lub markę. Wystarczy wejść na witrynę, a tam z bogatej listy można wybrać sobie jaki cel chcemy wspomóc. Kliknięcie w baner zabiera użytkownika na prostą stronę z informacjami zarówno o sponsorze, jak i o celu na który zbierane są pieniądze. Gdzie tu zysk dla Avanoo? Serwis dostaje za każde takie wyświetlenie drobną należność.

Koncepcje zastosowaną w Avanoo można oczywiści już zaobserwować w sieci, ale to właśnie ten serwis podaje od razu cel na jaki idą środki. Ten sposób może zaktywizować osoby zarówno wspierające wszelkie działania charytatywne jak i te dla których liczą się konkretne akcje.

Baner w wykonaniu Avanoo.comBaner w wykonaniu Avanoo.com

Kolejny serwis - Spongecell - nie zbiera na cele charytatywne. Serwis powstał po to by informować o nadchodzących wydarzeniach (koncerty, przedstawienia itp.). Aby przedstawiać reklamy związane z działalnością serwisu w ciekawej formie, banery przemieniono w mini-widgety. Baner Spongecell pozwala dodać reklamowane wydarzenie do kalendarza na Facebook, ustawić przypomnienie, zaprosić przyjaciół lub kupić bilety. Sposób w jaki stworzone zostały reklamy nie narzuca się użytkownikowi i może okazać się przydatny.

Baner w wykonaniu Spongecell.comBaner w wykonaniu Spongecell.com

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.