Telewizja online zdobywa zaufanie. Powoli

Mimo wzrastającej popularności serwisów telewizyjnych online widzowie nadal preferują tradycyjną telewizję kablową i satelitarną wynika z najnowszego badania Nielsen Company przeprowadzonego dla Cable & Telecommunications Association for Marketing (CTAM).

94% dorosłych respondentów posiadających zarówno dostęp do tradycyjnej telewizji kablowej lub satelitarnej, oraz do internetu zdecydowanie wybierze tę pierwszą opcję. Co nie znaczy, iż nie ogląda telewizji online. 35% badanych deklaruje, że przynajmniej raz na tydzień ogląda jeden oryginalny program telewizji tradycyjnej przez internet.

Widzowie telewizji online przede wszystkim chcą oglądać programy, które przeoczyli w tradycyjnej ramówce telewizyjnej - deklaruje to ponad 80% badanych.

Internet jest również idealnym dla nich narzędziem pozyskiwania informacji "okołotelewizyjnych" - 40% telewidzów online przyznało, iż poszukuje w sieci właśnie takich informacji. Życie telewizji od kuchni, zapowiedzi programów, wideoklipy, wywiady z załogą ekipy produkcyjnej i jej największe wpadki oraz materiały, które z różnych względów nie dostały się do czołówki - to najczęściej wskazywane treści z tego obszaru poszukiwane w sieci przez użytkowników.

Widzowie telewizji online zapytani o wybór najbardziej popularnych treści telewizji online wskazali przede wszystkim krótkie materiały wideo: zwiastuny filmów (53%), wideo autorstwa użytkowników (45%), wideoklipy (37%), programy komediowe (31%) oraz klipy sportowe (31%).

Badanie Nielsen Company i CTAM wykazało również, iż widzowie spędzają więcej czasu oglądając telewizję online niż 3 lata temu. Ponad połowa telewidzów online (51%) przyznała, że tygodniowo telewizji w internecie przeznacza przynajmniej 3 godziny, w roku 2005 taką odpowiedź podało 41% badanych. Sukcesywnie wzrasta popularność usług związanych z tradycyjną telewizją przede wszystkim z zakresu bezpłatnych programów i filmów na żądanie oraz w mniejszym stopniu z usług płatnego video na żądanie.

Żródło: http://www.nielsen.com

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.