Majowy ranking wyszukiwarek w USA

Wyniki najnowszego rankingu Nielsen Online za maj 2008 r. wskazują ponownie na niezaprzeczalne panowanie Google na amerykańskim rynku wyszukiwarek.

Suma wszystkich wyszukiwań to 7,9 mld co daje 9,5 % wzrostu w stosunku do poprzedniego badania.

Pierwsze miejsce w rankingu 10 najpopularniejszych wyszukiwarek zajmuje Google, który odnotował wzrost zapytań o 15.4%. Trzykrotnie mniejszy kawałek tortu wyszukiwarkowego przypada Yahoo! Search (aż 14% spadek). Kolejną pod względem popularności w Stanach Zjednoczonych jest wyszukiwarka MSN/Windows Live Search, która odnotowała niebywały bo ponad 72% wzrost zapytań. Następne pozycje w rankingu zajmują: AOL Search (15.6% spadek), Ask.com Search (18.4% wzrost), My Web Search (13% spadek) oraz Comcast Search. Ranking zamykają: AT&T Worldnet Search, NexTag Search oraz Dogpile.com Search.

Żródło: Nielsen Online, MegaView Search Kliknij, aby powiększyćŻródło: Nielsen Online, MegaView Search

Zestawiając te wyniki z raportem Nielsena z kwietnia (patrz tabela) zauważyć można niewielki spadek popularności Googe, stały, utrzymujący się w granicach 17% udział w rynku Yahoo Search! oraz wzrost użytkowania wyszukiwarki MSN.

Kliknij, aby powiększyć

Najnowsze wyniki badań Nielsena są podobne do tych sprzed 3 miesięcy. Wówczas w marcu Google miało 58,7% udziału w rynku, Yahoo 18,1%, a MSN 12% udziału w rynku.

Aktualizacja: Dodano dane z badania firmy Nielsen.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.