E-książki i audiobooki w Nexto.pl

Dzisiaj startuje Nexto.pl - platforma oferująca ponad 750 tytułów cyfrowych książek, czasopism i audiobooków. Nexto.pl to również rozbudowana sieć sprzedaży online, w której jest już ok. 6 tys. partnerów. Za projektem stoi firma Netpress Digital.

Nexto.pl powstaje od dwóch lat. Zdaniem twórców, jest to produkt przełomowy na polskim rynku. Po pierwsze dlatego, że ma do zaoferowania najbogatszą obecnie ofertę ebooków i e-czasopism. Po drugie, ponieważ charakteryzuje się nowatorskim modelem dystrybucji. Właściciwe każdy może założyć swój kiosk z e-książkami czy e-prasą.

Na starcie w Nexto.pl są dostępne książki m.in. takich wydawnictw jak W.A.B., Helion, LektorKlett, Wiedza i Praktyka. W ofercie znajdą się też tytuły wydawnictwa Złote Myśli, które połączyło się Netpress Digital. Wydawnictw byłoby więcej, ale część z nich dopiero teraz zorientowała się, że nie ma podpisanych umów z autorami na dystrybucję cyfrową. Docelowo Bartłomiej Roszkowski, prezes Netpress Digital, chce przekonać do sprzedaży swoich książek poprzez Nexto wszystkich wydawców.

Duże nadzieje Nexto wiąże ze sprzedażą książek do słuchania czyli audiobooków, w ich wypadku pobieranie z sieci może być znacznie wygodniejsze niż zakup płyty CD w sklepie.

Nexto.pl to także program partnerski, w którym każdy może założyć swoją małą e-księgarnię. Między innymi dzięki akcji marketingu wirusowego przeprowadzanej od kilku miesięcy, partnerami zostało ponad 6 tys. osób, a ponad 3 tys. założyło własne księgarnie. Partnerzy dostają 70% marży, jaką od wydawców uzyskuje Nexto. -To dużo, inaczej nie przekonalibyśmy takiej ilości osób - mówi Roszkowski. Wygląd kiosków można modyfikować, a w asortymencie umieścić tylko te pozycje, które związane są z tematyką strony. Np. serwis dotyczący prawa może oferować tylko tytuły prawnicze. Jak przekonują właściciele Nexto.pl, założenie własnego kiosku w najprostszej wersji trwa nie dłużej niż pięć minut.

Partnerami Nexto.pl są oczywiście także wydawcy. - Z jednej strony damy im możliwość dowolnego kształtowania oferty, a z drugiej będziemy już wkrótce pozwalać na samodzielne zamieszczanie publikacji przez wydawców. Mówiąc o wydawcach, mam na myśli również samych autorów, którzy obecnie nie mają możliwości przebicia się np. ze swoimi książkami. Nasz system da szansę na zaistnienie praktycznie każdemu - mówi Marcin Kądziołka, wiceprezes i dyrektor ds. informatycznych Nexto.pl.

Tytuły oferowane w Nexto.pl mają być 20-30% tańsze od swoich "materialnych" odpowiedników. Audiobooki oferowane są w formacie MP3, książki i czasopisma w formatach PDF i Zinio z zabezpieczeniem przed kopiowaniem. -Docelowo chcielibyśmy aby wszystko było bez zabezpieczeń DRM, jednak nie zgadzają się na to wydawcy- mówi Roszkowski. Wraz ze startem nowej platformy zakończy się ponad dwuletnia działalność kiosku NetPress. Nexto jest jego kontynuacją.

Firma szacuje, że na ten rok przychody ze sprzedaży na platformie Nexto.pl przekroczą 2 mln zł. Bartłomiej Roszkowski przewiduje, że przychody ze sprzedaży e-książek, e-czasopism i audiobooków rozłożą się mniej więcej po 1/3. Firma zastanawia się także nad rozpoczęciem działalności zagranicznej, w przyszłym tygodniu prezes Netpress Digital spotyka się z przedstawicielami kilku zachodnich funduszy venture-capital.

Netpress Digital jest polskim partnerem Zinio LLC, światowego lidera w branży elektronicznej prasy. Udziałowcami NetPress Digital sp. z o.o. są Zakłady Graficzne Taurus Stanisław Roszkowski sp. z o.o (40,68%), Netina sp. z o.o. (38,98%) oraz MCI Management SA (20,34%). W październiku Netrpress Digital połączył się z Wydawnictwem Złote Myśli, sprzedawcą ebooków.

http://www.nexto.pl


Patrz także:

Money.pl właścicielem EPoradniki.pl

MCI inwestuje 1,5 mln zł w e-prasę

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.