Interia: 2007- rokiem inwestycji, 2008- rokiem sprzedaży

Interia zanotowała słabsze wyniki finansowe w III kwartale w porównaniu do poprzednich kwartałów b.r.- przychody wyniosły 14,9 mln zł, a zysk netto- 818 tys. zł. W trzech kwartałach 2007 r. spółka zainwestowała 7,7 mln zł. - Rok 2007 upływa pod znakiem inwestycji, rok 2008 pod hasłami: marketing, przychody i rozwój sprzedaży- mówił na konferencji prasowej prezes Interia.pl Grzegorz Błażewicz.

Każdy portal internetowy notuje niższe przychody w III kwartale czyli w okresie wakacyjnym. Przychody Interii za cały okres Q1-Q3 wyniosły 45,8 mln zł, czyli o 21,5% więcej niż w tym samym czasie 2006 r.

- W porównaniu do poprzedniego roku mamy nieporównywalnie wyższą bazę kosztową, m.in. z powodu wzrostu kosztów wynagrodzenia i inwestycji- tłumaczył na konferencji Dariusz Mazurkiewicz, wiceprezes zarządu Interia.pl SA, dyrektor finansowy.

Jak mówił wiceprezes Interii, przychody spółki systematycznie rosną w stosunku do analogicznego okresu 2006 r. przede wszystkim dzięki reklame internetowej i eCommerce. Od początku roku Interia.pl zanotowała 49% wzrost gotówkowej sprzedaży reklamy internetowej. Udział reklamy online w sprzedaży portalu wynosi 76,5%.

W 2007 r. pojawiło się kilka nowych serwisów rozbudowujących portal Interia.pl. Dzisiaj wystartował kolejny- społecznościowy serwis miłośników kuchni Smaker.pl. Do końca roku mają pojawić sie jeszcze dwa serwisy- Gameboard.pl (społecznościowa platforma dla graczy online) oraz Moda dla mas (serwis łączący ludzi interesujących się modą). - Nie oczekujemy, że wszystkie nowe serwisy okażą się hitami. Będziemy cieszyć się, jeśli 3-4 z nich zyskają popularność- mówił prezes Błażewicz.

W przyszłym roku Interia.pl chce doskonalić to, co stworzyła w 2007 r. oraz poprzez intensywną działalność marketingową i promocyjną pozyskać nowych użytkowników. - Nie będziemy się już rzucać na nowe projekty. Nie wykluczamy przejęć i akwizycji, ale nie będą to wielkie inwestycje- dodał Grzegorz Błażewicz.

Wiele nadzieji prezesi pokładają w najnowszym projekcie- flashowej grze MMOG Arthic, która przeznaczona jest na rynek globalny (gra jest w języku angielskim), a wystartowała dziś w wersji beta. Gra http://arthic.com , przygotowywana przez rok za mniej niż 1 mln zł, ma być mocnym krokiem portalu w kierunku gier online.

Zobacz także: Interia.pl S.A.: mniejsze zyski w III kwartale

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.