Nowa multimedialna oferta Interii

Najnowsza inwestycja portalu Interia.pl ma być konkurencją dla tradycyjnych wypożyczalni wideo. Platforma Dystrybucji Treści Multimedialnych Fulmido pojawi się w sieci w czasie wakacji. W chwili obecnej trwają ostatnie testy.

W polskim internecie funkcjonują już wypożyczalnie online (Cineman.pl przeznaczone dla sieci abonenckich i portali) czy telewizje internetowe, w których za niektóre treści trzeba płacić (Onet TV, Wirtualna Polska). Twórcy nowego serwisu zapowiadają, że Fulmido ma być różnorodnym serwisem, zawierającym treści wideo (filmy fabularne i dokumentalne, teledyski i koncerty), jak i audio (pliki muzyczne, audiobooki, kursy językowe) oraz programy.

- W Fulmido.pl nie będzie ograniczeń, co do ilości wypożyczeń filmów, tak więc zawsze i dla każdego, każdy produkt będzie dostępny - wyjaśnia Wojciech Kaliński, kierownik ds. projektów multimedialnych w Interia.pl. - Pożyczonych filmów nie trzeba oddawać, po okresie wypożyczenia dany film po prostu stanie się nieaktywny.

Nowa platforma Interii ma być nie tylko wypożyczalnią, ale zarazem sklepem internetowym.

- Fulmido umożliwi zakup danej pozycji filmowej lub muzycznej na własność, czyli analogicznie do zakupu nośnika DVD lub CD w sklepie. Wszystkie opłaty będą się odbywały online - mówi Kaliński dla Internet Standard.

W odróżnieniu od Cineman.pl, które udostępnia usługę wypożyczania wideo dla operatorów sieci kablowych (wideo na żądanie) i portali (kino internetowe), Fulmido przeznaczone jest dla każdego indywidualnego internauty.

Od lat bezskutecznie walczy się z nielegalnym ściąganiem filmów i muzyki przez internet. Trudno ograniczyć popularność sieci typu p2p, dzięki którym można za darmo zdobyć najnowsze filmowe czy muzyczne hity. Twórcy Fulmido nie obawiają się jednak zagrożenia ze strony tego typu programów.

- Świadomość internautów będzie się zmieniała wraz z ilością specjalistycznej i unikalnej treści dostępnej w internecie - uważa Wojciech Kaliński. - Poza tym stawiamy na wymagających i światłych użytkowników, którzy docenią wysoką jakość naszej oferty i będą chcieli za nią zapłacić.

Plikie będą zabezpieczone przed kopiowaniem systemem DRM (Digital Rights Management). Portal zapowiada, że będzie odprowadzał tantiemy do instytucji zarządzających prawami autorskimi.

Według Gazety Prawnej, powołującej się na ekspertów z PricewaterhouseCoopers, rynek reklamy i dostępu do sieci będzie najbardziej rozwijającym się segmentem mediów i rozrywki w Polsce i osiągnie do 2011 r. wartość 235 milionów dolarów.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.