Kwietniowe wyniki Megapanelu - najpopularniejsze witryny w Polsce

Kwietniowe wyniki badania popularności witryn internetowych Megapanel PBI/Gemius nie przynoszą większych niespodzianek. W stosunku do marca nieznacznie spadł zasięg Google, które nadal jest na pierwszej pozycji z wynikiem 76,9%. Zasięg drugiego w rankingu Onetu właściwie się nie zmienił i wynosi 70,41%. Na trzeciej pozycji Wirtualna Polska z zasięgiem 61,37%, a na czwartej - Allegro.pl, które dotarło w kwietniu do 55,67% polskich internautów.

Gadu-Gadu prawdopdopodobnie ze względu na większą popularność platformy społecznościowej Moja Generacja wskoczyło na 13 z 15 pozycji, którą zajmowało w marcu i wyprzedziło Pino.pl. Dwie pozycje zyskała Grupa Fotka.pl, która w kwietniu znalazła się na 19 miejscu rankingu pod względem zasięgu. Na dwudziestym miejscu znalazły się serwisy Grupy Medousa - fotosik.pl, morzeognia.pl, rybnik.com.pl, sms.pl, strzelgola.pl, supergry.pl, zagle.pl.

Cały czas wysoką, 10 pozycję ma serwis YouTube, który przyciągnał w kwietniu 4 mln 97 tys. internautów, polska wersja serwisu na pewno przyczyni się do utrzymania silnej pozycji YouTube. Powstaje też pytanie, czemu YouTube nie jest traktowane jako jeden z serwisów Google'a. Google zgrupowane z YouTube miałoby w kwietniu zasięg 77,22%.



W rankingu ze względu na liczbę odsłon najwięcej stracił Travian, w stosunku do marca miał ich o 200 tys. mniej. W wynikach za maj Travian powinien być już liczony jako część portalu Interia.pl.



W rankingu ze względu na czas, drugi miesiąc z rzędu króluje Google. Nie zmieniła się kolejność wyników w przypadku pierwszej dziesiątki witryn.



W rankingu komunikatorów duży wzrost odnotował Skype - zyskał 423 tys. użytkowników (real users) w stosunku do marca, należy jednak ostrożnie podchodzić do tej liczby, gdyż Skype nie jest objęty audytem site-centric. Spadek o prawie 1 pkt. procentowy odnotował komunikator Tlen.pl.



Sprostowanie
Jak poinformowała nas Interia.pl, wynik serwisu Travian.pl od 20 kwietnia jest wliczany do ogólnych statystyk portalu.

Stąd informacja o tym, że serwis miał w kwietniu 200 tys. mniej odsłon niż w marcu może być myląca.

Travian liczony już jako serwis Interii wygenerował w kwietniu 171 tys. odsłon.

Stąd łączna liczba odsłon Traviana (travian3.pl + Travian w Interii) w kwietniu wyniosła 611 tys.


Patrz także:

Marcowe wyniki Megapanelu - najpopularniejsze witryny w Polsce

Metodologia badania Megapanel PBI/Gemius w pytaniach i odpowiedziach

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.