K2 Internet bliżej giełdy

Spółka K2 Internet S.A. złożyła dzisiaj prospekt emisyjny w KNF. Prospekt powinien zostać zatwierdzony za około 2 miesiące i dopiero wtedy spółka ujawni ile pieniędzy chce z giełdy i na co przeznaczy pozyskane z emisji środki.

K2 przestawia się jako spółka "marketingowo-technologiczna". Na razie nie wiadomo na co chce pozyskać pieniądze z giełdy i o jaki rząd wielkości chodzi, ponieważ prospekt emisyjny nie został zatwierdzony przez Komisję Nadzoru Finansowego. -Mamy nadzieję, że giełda otworzy nam drzwi dla dużych polskich przedsiębiorstw- tłumaczył jeden z powodów wejścia na GPW Janusz Żebrowski, prezes spółki. Wiadomo również, że pieniądze z giełdy będą potrzebne na rozwój nowych technologii, które wymagają ciągłych inwestycji, oraz, że firma chce mieć większe udziały w rynkach mediowym (K2 Internet S.A. jest w posiadaniu domu mediowego ACR) i e-commerce. -Za granicą klienci e-commerce są jednymi z najważniejszych dla agencji- mówił Michał Lach, przewodniczący rady nadzorczej spółki.

Szacunki K2 odnośnie udział firmy w rynku marketingu online w Polsce. Źródło: prezentacja K2Kliknij, aby powiększyćSzacunki K2 odnośnie udział firmy w rynku marketingu online w Polsce. Źródło: prezentacja K2 Lach zwracał też uwagę na bardzo silną korelację wzrostu przychodów rynku reklamy online ze wzrostem przychodów K2. Według własnych szacunków K2 rynek usług marketingowych w Polsce miał wartość 104 mln zł, z czego udziały K2 (bez domu mediowego ACR) wyniosły 11,9 mln zł, czyli 11,4%. Firma uważa, że zarówno rynki reklamy internetowej jak i e-commerce przeżywają boom. -Pomyślmy, że samo wejście takiego gracza jak Ikea na rynek e-commerce, czyli rozpoczęcie sprzedaży mebli przez internet, zwiększa wartość tego rynku o co najmniej 100 mln zł- mówił Lach.

-Planowany debiut K2 Internet S.A. prawdopodobnie nie tylko istotnie wpłynie na naszą sytuację, lecz także na całą branżę - uważa Żebrowski.

Kolejne fazy rozwoju spółki. Źródło: prezetnacja K2Kliknij, aby powiększyćKolejne fazy rozwoju spółki. Źródło: prezetnacja K2 W 2010 r. firma chce być kilkusetosobową organizację, obsługującą największych klientów w zakresie marketingu, sprzedaży i obsługi online.

Fundusz BMP AG ma obecnie 42% udziałów w spółce, Michał Lach, przewodniczący rady nadzorczej - 29,1%, Janusz Żebrowski, prezes zarządu - 12%. 13% akcji jest także w rękach 30 kluczowych pracowników.

BMP będzie sprzedawał udziały w spółce. Wiadomo, że fundusz od 2000 r. zainwestował w spółkę "mniej niż 1 mln EUR", co oznacza, że mogło być to zarówno 100 jak i 900 tys. EUR.

Spółka K2 Internet S.A. miała w 2006 r. 15 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, o 30% więcej niż w roku 2005. Zysk netto wyniósł 1,12 mln zł, o 85% więcej niż w 2005 r.

Wśród klientów K2 są m.in. Ikea, Coca-Cola, Nokia ,Volvo, Agora, Play, Expander.pl, PZU Życie, Getin Bank, Polpharma, Hoopla.pl , Pracuj.pl.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.