Codziennie nowa oferta w Traffi.pl

Twórcy internetowej książki kucharskiej MniamMniam.pl uruchomili wczoraj nowy serwis wzorowany na amerykańskim Woot.com. Traffi.pl to sklep, w którym codziennie sprzedawany jest inny produkt.

Wczoraj zestaw ogrodniczy, dzisiaj zestaw do Sushi, o 10% taniej niż gdzie indziej. Na zakup można się zdecydować tylko do godziny 24:00, bo później na stronie Traffi.pl pojawi się następny produkt. I tak przez siedem dni w tygodniu.

Traffi.pl, 24 maja 2007Kliknij, aby powiększyćTraffi.pl, 24 maja 2007

Traffi.pl to dość wierna kopia amerykańskiego Woot.com, który wystartował w 2004r. Na stronie głównej umieszczane są wszystkie informacje o sprzedawanym produkcie oraz komentarze użytkowników, którzy już go kupili. Wzorem Woot.com, twórcy Traffi.pl chcą stworzyć wokół sklepu społeczność klientów. Ma w tym pomóc internetowe forum, które będzie uruchomione w najbliższych dniach.

Woot.com sprzedaje głównie elektronikę, działający na tej samej zasadzie Delight.com rozprowadza galanterię, biżuterię i rozmaite przedmioty dla domu. Co będzie można kupić w Traffi.pl?

- Traffi.pl jest bliższy Delight.com niż Woot.com. Na początku będzie oferować przede wszystkim produkty związane z gospodarstwem domowym, uprawą i pielęgnacją ogrodu oraz kosmetyki. Niemniej jednak już, na drugi dzień po starcie, kontaktują się z nami dystrybutorzy z różnych branż, także finansowych i technologicznych - mówi Grzegorz Ostrowski, współzałożyciel Traffi.pl.

Pierwszy klient znalazł się dość szybko, bo już 79 minut po uruchomieniu serwisu. Jak poinformowali nas jego właściciele, w trakcie 12 godzin od startu sklep odwiedziło 1,3 tys. unikalnych użytkowników.

Trudno powiedzieć, czy pomysł sprzedaży jednodniowej spodoba się polskim internautom, ale amerykański pierwowzór Traffi.pl z całą pewnością odniósł sukces. Woot.com ma obecnie około 700 tys. zarejestrowanych użytkowników, którym przez niecałe trzy lata działalności sprzedał ponad milion różnych produktów.

Jakie cele postawili przed sobą twórcy Traffi.pl? Grzegorz Ostrowski:

- Podobnie jak w przypadku naszych już wcześniej funkcjonujących projektów naszym celem jest przede wszystkim zdobywanie pozycji lidera w swoim segmencie. Jeśli zaś chodzi o poziom sprzedaży, w tej chwili przygotowani jesteśmy na obsługę kilkuset zamówień dziennie

Pierwszy cel o tyle łatwo zrealizować, że Traffi.pl to jak na razie jedyny polski sklep internetowy bazujący na zasadzie "jeden dzień, jedna oferta" (ang. "one day, one deal"). Czy odniesie sukces na polskim rynku? Woot.com i inne podobne sklepy mają jedną dewizę - sprzedać jak najwięcej. Przy wprowadzonych ograniczeniach w ilości kupowanych produktów (jednorazowo można zamówić trzy sztuki), aby liczyć na sensowne zyski, Traffi.pl w pierwszej kolejności musi przyciągnąć do siebie jak najwięcej użytkowników.

http://www.traffi.pl
Tekst: Michał Grzechowiak

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.