Lutowe wyniki Megapanelu - najpopularniejsze witryny w Polsce

Prezentujemy najnowsze wyniki badania Megapanel PBI/Gemius za luty 2007. Lutowe rankingi nie przynoszą większych niespodzianek. Ze względu na to, że luty jest krótszym miesiącem niż styczeń, większość witryn, w tym wszystkie witryny z TOP 5 według zasięgu, odnotowało spadki. Najwięcej - 4,5% zasięgu - straciło Google, jednak witryna wyszukiwarki jest nadal najpopularniejsza w Polsce, z 10,2 mln użytkowników (real users).

Jedną z nowości lutego, jest pojawienie się na 10 miejscu rankingu pod względem łącznego czasu serwisu travian3.pl. Travian to gra strategiczna online. Witryna jest obrandowana logo Interia.pl. Jak poinformowała nas Agnieszka Szybowska z działu PR Interia.pl, portal ma wyłączność na markę w Polsce, którą uzyskał bezpośrednio od firmy Travian Games GmbH. Grę można będzie znaleźć tylko w portalu Interia.pl. Travian3.pl miał w lutym 273 tys. użytkowników (real users) przy 437 mln odsłon i średnim czasie na użytkownika wynoszącym prawie 10 godzin.

Bez zmian w pierwszej siódemce witryn, na ósmą pozycję weszła Gazeta.pl wyprzedzając witryny Microsoft.



Od tego miesiąca prezentujemy wzrosty i spadki popularności jakie zaszły w pierwszej piątce witryn w stosunku do poprzedniego miesiąca.











W rankingu według odsłon układ sił się nie zmienia. A odsłony mają coraz mniejsze znaczenie w wyznaczaniu popularności serwisów internetowych. Jak zapowiedział na konferencji Internet Standard i Gazeta.pl "Internet 2k7" Marcin Pery z Gemiusa, powinno odchodzić się od korzystania ze wskaźnika odsłon. Natomiast coraz większe znaczenie ma czas spędzony na witrynie.



W rankingu według miesięcznego czasu kolejny drugi miesiąc z rzędu pierwsze miejsce dla Onet.pl, które wyprzedza Google.



W rankingu komunikatorów niezagrożona pierwsza pozycja Gadu-Gadu.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.