Więcej dolarów na reklamę w komórkach

Wydatki na reklamę w urządzeniach przenośnych w USA wyniosą w 2011 roku 4,8 mld USD, w stosunku do 421 mln USD w 2006 r., wynika z prognoz eMarketera. Spore zamieszanie na rynku może spowodować nowy produkt Apple - iPhone.

Firma badawcza eMarketer szacuje, że zmieni się model zarabiania na rynku usług mobilnych - z opartego na opłatach, na bazujący na reklamie. W tym roku wartość amerykańskiego rynku reklamy w komórkach i innych urządzeniach przenośnych ma wynieść 878 mln USD.

eMarketer zwraca uwagę, że reklamę w komórkach charakteryzują wysokie współczynniki click-through i konwersji.

Duże zmiany na rynku reklam w urządzeniach przenośnych spowoduje zapewne premiera telefonu Apple iPhone, uważają analitycy. Daje on reklamodawcom nowe możliwości, takie jak np. reklama wideo w wysokiej rozdzielczości. Jeśli iPhone okaże się takim sukcesem jak wcześniej iPod, to sama jego popularność spowoduje znaczący ożywienie na rynku reklamy dla urządzeń przenośnych, twierdzą analitycy.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.