Październikowy ranking serwisów tematycznych

Październikowe wyniki badania Megapanel/PBI Gemius w dwunastu kategoriach tematycznych nie przynoszą większych niespodzianek. Przypominamy, że podział na kategorie tematyczne dokonywany jest przez Radę Badania. Od tego miesiąca informujemy, które witryny objęte są audytem site-centric.

Wyniki zostały później niż zwykle, zapewne ze względu na przerwę świąteczną.

"W przypadku witryn nieobjętych audytem site-centric podane wyniki badania są szacunkiem wynikającym z estymacji na całą populację danych uzyskanych z próby (panelu internautów). Ze względu na niereprezentatywność panelu badawczego w niektórych grupach internautów, błąd wyników dla witryn nieaudytowanych może być istotny i w szczególnych przypadkach osiągać wartość kilkudziesięciu procent. Dlatego przy porównywaniu witryn poddanych i niepoddanych audytowi site-centric, należy zwrócić szczególną uwagę na możliwość zawyżenia lub zaniżenia wskaźników dla witryn nieaudytowanych." - głosi Gemius w oficjalnym komunikacie. I zarazem zachęca właścicieli witryn do poddania się audytowi site-centric, który bazuje na badaniu GemiusTraffic. Niebawem na łamach Internet Standard zamieścimy obszerniejsze wyjaśnienie tej kwestii.

Kategoria Informacje, Publicystyka, Media

Nowością w tej kategorii jest szóste miejsce serwisu N - platformy cyfrowej telewizji ITI.

W stosunku do września wzrosty zanotowały portale Onet.pl (76 tys. użytkowników) oraz Gazeta.pl (25 tys.), natomiast straty Wp.pl (10 tys.) oraz Interia.pl (49 tys.).



Kategoria Kultura i Rozrywka

Bez zmian w pierwszej trójce witryn. Na czwartym miejscu znalazł się serwis YouTube, który z miesiąca na miesiąc zyskuje nowych użytkowników. W stosunku do września przybyło ich 179 tys. Należy jednak pamiętać, że YouTube.com nie jest objęty audytem site-centric. Ogromny skok zanotował serwis Google Video, który odwiedziło o 600 tys. użytkowników więcej niż we wrześniu i awansował z 14 na dziewiątą pozycję.



Kategoria Motoryzacja

Serwisy motoryzacyjne Onetu powróciły na trzecią pozycję i mają o 16 tys. użytkowników więcej niż serwisy Grupy Gratka.



Kategoria Bizes, Finanse, Prawo

W tej kategorii zmiany nastąpiły w pierwszej piątce. W stosunku do września Bankier.pl zyskał aż 147 tys. użytkowników i znalazł się na czwartej pozycji, wyprzedzając swojego bezpośredniego rywala serwis Money.pl. Jednak przewaga nie jest duża i wynosi 30 tys. użytkowników (real users).



Kategoria Budownictwo i Nieruchomości

Nowością jest serwis otoDom, który z 325 tys. użytkowników znalazł się na wysokiej czwartej pozycji i spowodował przetasowanie w pierwszej piątce witryn.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.