Reklamy od Google w gazetach

Google rozpocznie sprzedaż reklam w edycjach drukowanych amerykańskich gazet, podaje New York Times.

Wstępne umowy z Google podpisały m.in. wydawcy Washington Post i New York Times, łącznie reklamy będą drukowane w około 50 tytułach. Google będzie sprzedawać ogłoszenia za pomocą specjalnego systemu komputerowego, który ma maksymalnie ułatwić zadanie reklamodawcom.

Wydawcy liczą na to, że zdobędą nowych ogłoszeniodawców, przede wszystkim wśród małych firm, czy coraz liczniejszej grupy firm internetowych.

Dla Google to ważny krok na drodze do zbudowania jednego systemu komputerowego, dzięki któremu reklamodawcy mogą się promować w dowolnym medium, pisze New York Times.

Testy nowego systemu do zamieszczania reklamy w prasie, rozpoczną się jeszcze w tym miesiącu, na razie będzie miało do nich dostęp 100 reklamodawców. Jeśli próby zakończą się sukcesem, Google wprowadzi nowe rozwiązanie na początku przyszłego roku. Firma ma czerpać z niego ok. 20% przychodów.

Aby skorzystać z systemu, wydawcy muszą poinformować Google, gdzie i kiedy w gazecie jest wolna przestrzeń do zadrukowania oraz podać miminalną kwotę, za jaką zadecydują się sprzedać reklamę.

Reklamodawcy będą mogli zamawiać ogłoszenia za pomocą systemu AdWords - wybrać sekcję w gazecie (np. sport, moda), następnie podać kwotę jaką chcą zapłacić, oraz zasięg i daty, kiedy reklama ma być zamieszczona. Następnie zostanie im wyświetlona lista dzienników, w których ogłoszenie może zostać wydrukowane.

Czytaj także: Reklama radiowa od Google

Więcej: New York Times (artykuł po angielsku)