Co konkretnie planuje Interia.pl

Jeszcze w tym roku Interia.pl chce uruchomić projekt telewizyjny, wykorzystujący potencjał serwisów redakcyjnych, z częścią materiałów nadawanych na żywo. Z zapowiedzi wynika, że będzie to telewizja informacyjna. Już 6 listopada, wystartuje docelowa ramówka rozrywkowej telewizji TV.Interia.pl, wzbogacona o kilka nowych pozycji programowych. Portal przygotowuje również wersję 2.0 platformy społecznościowej Znajomi. Flagowym okrętem działu e-commerce będzie porównywarka cen, która zostanie niebawem zaprezentowana pod nową marką.

Cześć redakcyjna Interia.pl to ponad 30 osób, poza nimi portal ma współpracowników w kraju i za granicą. Serwis Fakty miał własnych wysłanników m.in. w Libanie, w czasie ostatniego konfliktu zbrojnego z Izraelem, czy w Niemczech, ramach tegorocznego Mundialu. Interia.pl dysponuje też własnym studiem i ekipą telewizyjną. Krakowski portal ma silne zaplecze i chce je wykorzystać. - Pracujemy nad projektem telewizyjnym, który będzie opierał się na potencjale serwisów redakcyjnych - mówi Krzysztof Fijałek, redaktor naczelny. - Zależy nam na współpracy z RMF FM - dodaje. Z rozmowy z Fijałkiem wynika, że powstanie informacyjna telewizja internetowa, z częścią programów nadawanych na żywo. Projekt ma ruszyć jeszcze w tym roku.

Interia.pl dąży do bardziej wyrazistego wizerunku i być bardziej postrzegana jako medium. - Chcemy stać się czymś z nurtu infotainment, atrakcyjnie podawać informacje - przedstawia swoją wizję Fijałek.

Rozrywka na żywo

Tempa nabiera również telewizja rozrywkowa TV.Interia.pl. 6 listopada ma wystartować w pełnej wersji. - Zostanie zaprezentowanych kilka nowych produkcji, m.in. codzienna dyskusja na żywo na antenie - mówi Marcin Jędrych odpowiedzialny za TV.Interia.pl. Dużo większy nacisk będzie położony na promowanie materiałów tworzonych przez użytkowników. Telewizja będzie wielokrotnie emitować najlepsze z nich.

W czym TV.Interia.pl jest lepsza od klasycznych kanałów rozrywkowych? Jędrych mówi, że przede wszystkim decyduje o tym interaktywność. Na przykład widzowie programu, mogą za pośrednictwem czata dyskutować z prowadzącym. Drugim ważnym elementem jest obudowanie pokazywanego materiału dodatkową treścią, np. oglądając wideoklip, za pomocą jednego kliknięcia możemy dowiedzieć się więcej o występującym artyście.

Jednak ciekawsza wydaje się synergia TV.Interia.pl z serwisem video.Interia.pl, który umożliwia publikowanie klipów wideo na zasadzie podobnej do YouTube. Serwis na razie bardzo nie różni się od innych tego typu przedsięwzięć, jak Wrzuta. pl czy Patrz.pl. Jednak Interia.pl chce na nim zamieszczać część produkcji pochodzących z telewizji granej na żywo. Z kolei najlepsze filmy tworzone przez użytkowników będą emitowane w telewizji. - Serwis Video cieszy się ogromnym powodzeniem. Już po siedmiu dniach, bez żadnej promocji, miał ponad 100 tys. unikalnych użytkowników - cieszy się Marcin Hajek, odpowiedzialny za serwisy społecznościowe w portalu.

Co z problemem łamania praw autorskich, z którym borykają się serwisy typu YouTube? - My udostępniamy użytkownikom usługę hostingu. Jeśli ktoś zgłosi nam, że zamieszczane materiały, zresztą nie tylko wideo, ale także teksty czy zdjęcia, naruszają prawo autorskie, będziemy je usuwać - deklaruje Hajek.

Znajomi machają z ekranu

Prowadzący Vieslav w studio telewizyjnym Interia.plProwadzący Vieslav w studio telewizyjnym Interia.pl Portal stawia na społeczności. Platforma Znajomi (serwisy takie jak blogi, komunikator, galerie) na początku przyszłego roku ma zostać zaprezentowana w wersji 2.0. Wszystkie usługi będą w pełni zintegrowane. Elementem, który je połączy ma zostać komunikator Stefan, dzięki, któremu można będzie publikować swoje treści w blogu, kontaktować się z użytkownikami przy pomocy maila czy oglądać telewizję. - Do serwisu Znajomi dołączy także forum oraz nowa usługa, której szczegółów nie mogę zdradzić - mówi Hajek. Nowością platformy społecznościowej będzie możliwość stworzenia wideoprofilu, zawierającego filmiki wzbogacające profil użytkownika. Co ciekawe, z platformy Znajomi zniknie serwis randkowy, który będzie egzystował jako oddzielny byt.

Interia.pl nie planuje stworzenia serwisu dziennikarstwa obywatelskiego, który miesza ze sobą informacje pochodzące od profesjonalnych dziennikarzy i amatorów. - Wiadomości dostarczane przez użytkowników nie mogą się przenikać z informacjami pochodzącymi z profesjonalnych źródeł. Jeżeli miałyby się znaleźć w serwisie Fakty, to w sposób wyodrębniony - wyjaśnia Fijałek, redaktor naczelny.

Okręt flagowy pod banderą porównywarki

Interia.pl rezygnuje z pasażu handlowego na rzecz porównywarki cen. Po nawiązaniu współpracy z serwisem Skapiec.pl, portal pracuje nad serwisem, który zostanie niebawem zaprezentowany pod nową marką. - Chcemy być porównywarką cen numer jeden w Polsce. To będzie nasz okręt flagowy - mówi Paweł Wojciechowki, menedżer e-Commerce. Wszystkie serwisy sprzedażowe będą też bazować na wysokiej jakości treściach. Interia.pl chce stworzyć przyjazny serwis o finansach osobistych, który prostym językiem wyjaśni zawiłości kredytów czy inwestycji. Nieodłącznym jego elementem będzie sprzedaż usług finansowych. - Boom na kredyty jest tak duży, że kwoty zarabiane na pośrednictwie, czyli kontaktowaniu klienta z bankiem, idą w miliony złotych - wyjaśnia Wojciechowski.

Niebawem zaprezentujemy wywiad z nowym prezesem Interia.pl, Grzegorzem Błażewiczem.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.