Gazeta.pl się rozpędza

Gazeta.pl kończy przygotowania własnego studia telewizyjnego, zamierza dostarczać materiały wideo z najważniejszych wydarzeń dnia. Portal chce poszerzyć zasięg i zdobyć młodych użytkowników. Potwierdziły się też informacje, że zostaną zaoferowane pieniądze najbardziej poczytnym autorom blogów serwisu Blox.pl.

Gazeta.pl chce poszerzyć markę i zasięg. Strona główna portalu jest od dzisiaj dostępna w nowej "odświeżonej" odsłonie. Jej twórcy chcą aby Gazeta.pl mniej kojarzyła się z dziennikiem wydawanym przez Agorę, dlatego logo Gazety Wyborczej zniknęło z rubryki wiadomości. Twórcy portalu stawiają sobie za cel znaczne poszerzenie zasięgu, chcą przyciągnąć głównie młodych internautów. Jak mówił Tomasz Józefacki, aby pozyskać nowych użytkowników portal będzie rozwijał serwisy społecznościowe oraz z tzw. kategorii life-style. Gazeta.pl jednak nie ma zamiaru obniżyć swojego poziomu edytorskiego i nadal stawia na ambitne treści. Docelowo portal ma być kierowany do grupy wiekowej 15 - 40 lat.

Józefacki przyznał też, że prowadzone są rozmowy w sprawie przejęcia innych serwisów. Wiadomo, że chodzi o takie, które dysponują atrakcyjnymi treściami, a nie szczególnymi rozwiązaniami technologicznymi. Nie podał jednak bliższych szczegółów, czy chodzi np. o serwisy typu lifestyle.

Od lewej: Tomasz Józefacki, dyrektor pionu internet Agora SA oraz Dominik Kaznowski, dyrektor marketingu pionu internet Agora SA Od lewej: Tomasz Józefacki, dyrektor pionu internet Agora SA oraz Dominik Kaznowski, dyrektor marketingu pionu internet Agora SA Portal chce również wykorzystać, niedoceniony do tej pory, potencjał swoich serwisów lokalnych. Gazeta.pl zapowiada, że utrzyma tempo wprowadzania zmian - w ciągu ostatnich trzech miesięcy zostały zaprezentowane nowe odsłony serwisów Dom, Praca, Sport i Prasa, a także nowy produkt Dwukropek.pl. Portal ma być silnie promowany, znacznie zwiększą się nakłady na reklamę.

Dyrektor pionu internet Agoryy zapowiedział, że portal chce się rozwijać szybciej niż rynek, celem jest osiągnięcie zasięgu na poziomie kilkudziesięciu procent - na poziomie Interia.pl a nawet WP.pl.

GazetaWyborcza.pl

GazetaWyborcza.pl zostanie niebawem zaprezentowana w nowej odsłonieKliknij, aby powiększyćGazetaWyborcza.pl zostanie niebawem zaprezentowana w nowej odsłonie Oddzielnie rozwijanym produktem będzie Gazetawyborcza.pl, serwis tylko i wyłącznie "gazetowy". Poza artykułami z Gazety Wyborczej, będzie uzupełniony o treści dodatkowe - blogi dziennikarzy Gazety czy fora bezpośrednio związane z artykułami. Codziennie będzie można też kupić elektroniczne wydanie Gazety Wyborczej, które będzie wyglądało identycznie jak edycja drukowana - łącznie z dodatkami lokalnymi czy tematycznymi. Jako ciekawostkę warto dodać, że taka wersja będzie wzbogacona o dźwiękowe wersje artykułów, czytane przez bota, podobnie jak w IDG.pl.

Nowa GazetaWyborcza.plKliknij, aby powiększyćNowa GazetaWyborcza.pl Jak mówił Tomasz Józefacki, e-wydania są ważne dla Agory również z tego względu, że ich sprzedaż jest wliczana do ogólnego poziomu sprzedaży drukowanej Gazety. Józefacki nie podał, ile będzie kosztować cyfrowe wydanie Gazety. Serwis Gazetawyborcza.pl ma być przeznaczony dla osób starszych niż 25 lat, z wyższym wykształceniem. Jak informuje dział marketingu portalu, oferta reklamowa serwisu będzie skierowana do klientów, dla których istotna jest jego jakość oraz prestiżowy charakter.

Multimedia i treści mobilne

Gazeta.pl wyraźnie brakowało treści multimedialnych. Teraz ma się to diametralnie zmienić. Portal ma już zespół reporterów, kończą się prace nad przygotowaniem studia telewizyjnego. Docelowo materiały wideo mają pojawiać się w portalu codziennie i relacjonować najważniejsze wydarzenia dnia. Sprawdzianem dla nowej ekipy mają być nadchodzące wybory samorządowe. Zespół zamierza też przygotowywać filmy dla działów tematycznych portalu np. serwisu Kobieta. Reklamodawcy będą mogli zamówić reklamy do treści multimedialnych.

Portal ma również oddzielny dział treści i usług mobilnych. Ostatnio został zaprezentowany serwis dotyczący Roberta Kubicy w wersji dla komórek. Serwisy dla urządzeń przenośnych będą miały coraz większe znaczenie w strategii internetowej Agory.

Społeczności

Społeczności są silną stroną Gazeta.pl. Forum lada dzień osiągnie liczbę 50 mln wpisów. Jeszcze w tym miesiącu zostanie przedstawiony nowy produkt - Foto Forum - umożliwiające wymianę zdjęć. Gazeta.pl znana jest z serwisu Blox.pl. Potwierdziły się informacje, że Agora będzie płacić swoim najbardziej aktywnym bloggerom określone kwoty. Poczytne blogi będą także oferowane jako miejsce do zamieszczania reklam.

Lepsze i... gorsze projekty

Gazeta.pl zadecydowała o zaprzestaniu rozwoju czytnika RSS - Wiadomek. Józefacki przyznał również, że zdaje sobie sprawę, iż Poczta serwisu Gazeta.pl pozostawia wiele do życzenia, zapowiedział, że rozpoczną się pracę nad jej przebudową. Nadal będzie rozwijany serwis Gwar.pl, który do tej pory był w eksperymentalnej fazie "gamma".

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.