MSN wystartuje w Polsce!

Polskie biuro internetowego oddziału Microsoftu zostanie otwarte w naszym kraju być może jeszcze w ciągu najbliższych kilku miesięcy - dowiedział się Internet Standard. MSN wkrótce rozpocznie poszukiwania pracowników i partnerów przedsięwzięcia.

Projekt otwarcia polskiego oddziału MSN koordynuje fundacja Microsoftu z siedzibą w Skandynawii. Zajmujemy się mniejszymi rynkami, a na tle Europy Środkowo-Wschodniej Polska wygląda świetnie, dlatego chcemy tam zainwestować - mówi Annette Kauppinen, trade marketing manager w fundacji Microsoftu odpowiedzialna za rozwijające się rynki w obszarze Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA).

Nie wiadomo jeszcze, kiedy dokładnie ruszy polskie biuro MSN. Myślę, że może jeszcze w tym roku - wskazuje Kauppinen. Ale muszę dodać, że w Microsofcie rok trwa od czerwca do czerwca - precyzuje - Tym samym mamy jeszcze trochę czasu w "tym roku".

Rekrutacja pracowników ma odbyć się głównie przez agencje head hunterskie. Będziemy potrzebować ludzi zadowolonych z życia i profesjonalistów w tym, co robią - mówi Kauppinen.

MSN liczy również na pozyskanie partnerów dostarczających treści do serwisu.

Dodajmy, że od lipca bieżącego roku wyszukiwarka Microsoftu dostępna jest w polskiej wersji - www.Live.pl. . Sama domena MSN.pl została zarejestrowana jeszcze w 1999 roku (ostatniej modyfikacji dokonano w maju br.) W tej chwili wciąż przekierowuje do strony MSN.com.

Strona MSN.com znajduje się w polskim rankingu popularności witryn na 10 miejscu (ponad 3,5 mln unikalnych użytkowników w lipcu br. wg megapanelu).

W Europie MSN działa już w 16 krajach, w tym u naszych sąsiadów: w Niemczech, Czechach i na Słowacji.

W momencie, kiedy MSN pojawi się w Polsce, będzie już 6 portalem horyzontalnym w Polsce oferującym skrzynki pocztowe, komunikator, wyszukiwarkę.

Internetowy oddział Microsoftu uruchomił swoją witrynę w 1995 roku.

O dalszych szczegółach planów Microsoftu w Polsce będziemy informować na bieżąco.

Jak wejście MSN do Polski wpłynie na polski rynek?
Tomasz Cisek, dyrektor Empik.com

Mogą być dwa scenariusze: sukces podobny do Google'a lub klapa na wzór eBay'a. Moim zdaniem dużo zależy od tego, jak MSN przygotuje się do wejścia. Jeśli potraktuje nasz mały rynek poważnie, to może stać się poważnym graczem. Dużą przewagą mogą być nowe jak na nasz rynek rozwiązania technologiczne, a także umowy z partnerami, które zablokują możliwość korzystania z nich pozostałych partnerów (światowe umowy na dystrybucję np. muzyki, plików multimedialnych) Dużym znakiem zapytania jest też nowa wyszukiwarka, nad którą pracuje MSN. Jeśli będzie lepsza od Google'a, to na pewno będzie to mocna strona ich obecności w Polsce.

Michał Brański, członek zarządu o2.pl

Nie wiemy, jakie znaczenie będzie miało to otwarcie, bowiem nie zostało sprecyzowane, czemu miałoby służyć biuro: tworzeniu polskich wersji językowych, sprzedaży reklamy na obecnych witrynach, budowaniu portalu? Nie od razu będzie na rynku portalowym miejsce dla kolejnego gracza, lecz Microsoft słusznie uchodzi za długodystansowca i być może nie czeka ich szybki sukces, jednak stać ich na kilka lat walki i powolnego wzrostu. Przykładem jest MSN w USA, Xbox - rynek gier, pewnie zaraz Zune. Nie wykluczam więc, że ten projekt ma ręce i nogi. Pragnę tylko przypomnieć, że MSN wejdzie na zdecydowanie najdojrzalszy w Europie rynek: dwa ważne narodowe komunikatory plus Skype, pięć mocnych portali, bogatych w treści, profilowanych dla różnych grup odbiorców, do tego "polskie YouTube'y", dominacja i zasiedzenie Google'a na rynku wyszukiwarek itd. Do tego wiele z usług i contentu MSN-u z rynku amerykańskiego nie ma przełożenia na rynek polski.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.