10 prognoz na temat internetu, które się nie sprawdziły

Przejęcie Digg, 29 proc. wzrost reklamy on-line, a może Google killer? - czyli co miało wydarzyć się 2008 r.

1. Wydatki na reklamę on-line wzrosną o 29 proc.

Reklama internetowa rzeczywiście zwiększyła swój udział w budżetach reklamodawców w 2008 r., nie było to jednak wzrost o 29 proc. jak to przewidywano w listopadzie 2007 r. Według Internet Advertising Bureau, wzrost wyniósł jedynie 15 proc. w pierwszych sześciu miesiącach mijającego właśnie roku oraz 11 proc. w 3 kwartale.

2. Reklamodawcy nauczą się kochać Facebook i YouTube.

Popularność serwisów Facebook oraz YouTube nie jest proporcjonalna do tego, jaki udział zajmują one w portfelach marketerów. Głównym problemem YouTube jest zmierzenie efektywności reklam dodawanych do filmów.

3. Hulu poniesie porażkę

Hulu stało się szóstym największym kanałem wideo w USA oraz przekonało nieufnych reklamodawców, by powierzyli swoje pieniądze na internetowy kanał wideo i pozostawili tym samym zaufane marki telewizyjne. Co ważne - reklamy na Hulu emitowane są za wyższy CPM niż w TV.

4. Digg zostanie przejęty

To przewidywanie powtarza się rok w rok. Digg.com ma zostać przejęty przez kogoś (w tym roku miało być to Google). Zamiast tego, Digg pozyskał kolosalny zastrzyk pieniędzy w wysokości 28,7 mln USD z akcji serii C.

5. Pojawi się Google killer

Oprócz przedwczesnego okrzyknięcia wyszukiwarki Cuil.com "zabójcą Google", nie zdarzyło się absolutnie nic, co mogło by zagrozić pozycji wyszukiwarkowego giganta.

6. Największe gazety codzienne przejdą całkowicie w stan cyfrowy

Nie stało się to jeszcze w tym roku, ale są już plany na przyszłość. Agora chce w ciągu kilku najbliższych lat przenieść do sieci wszystkie swoje tytuły papierowe.

7. 2008 będzie rokiem reklamy mobilnej

Oczywiście w 2008 r. pojawiło się wiele kamieni milowych dla reklamy w komórkach, jak np. iPhone 3G czy App Store, które zmieniły sposób myślenia o urządzeniach mobilnych. Również fotka.pl zbierając numery telefonów od swoich użytkowników, być może przygotowując się do nowego modelu reklamowego. Mimo to, reklama mobilna pozostaje wciąż raczej kropką na mapie marketerów.

8. Kindle to klapa

Oczywiście wiele w tym roku wskazywało na porażkę czytnika. Amazon nie przerwał jednak sprzedaży i mimo że nie wiadomo czy Kindle się sukcesem, na pewno nie jest klapą.

9. Śmierć przekazu telewizyjnego na rzecz wideo w sieci

Kanały telewizyjne zwiększyły swój udział w budżetach reklamodawców, a wideo on-line dostało marne grosze (wg eMarketera 505 mln USD).

10. To będzie wielki rok dla akcji podmiotów internetowych.

Jeszcze w styczniu, J.P. Morgan przewidywał wzrost wartości jednaj akcji największych internetowych biznesów o 34 proc. Oczywiście nikt nie mógł wtedy przewidzieć kryzysu ...

Żródło: http://adage.com