Zastosowanie aplikacji mobilnych w biznesie

Zastosowanie aplikacji mobilnych w biznesie

Ważna jest wartość dodana

Mimo popularności aplikacji mobilnych, należy pamiętać, że w tej chwili niemożliwe byłoby uruchomienie akcji marketingowej opartej wyłącznie o aplikację, jak to miało miejsce w wypadku Volkswagena. Sklepy są przepełnione dziesiątkami dostępnych programów o rozmaitej (czasem zerowej) przydatności i funkcjonalności. Co utrudnia dotarcie do użytkownika.

Zdaniem Mariusza Kocięckiego w pisaniu aplikacji dla firmy najważniejsza jest wartość dodana, jaką użytkownik otrzyma dzięki korzystaniu z danego produktu. Produkt musi oferować użytkownikowi użyteczny produkt skojarzony z wizerunkiem marki. Sprzedawcy wody mineralnej stawiają na jej konotacje z naturą poprzez aplikacje do rozpoznawania kształtów liści lub symulatory wyścigów offroadowych (np. Żywioł Racers, aplikacja brandowana od wody mineralnej Żywiec Zdrój).

Przy projektowaniu aplikacji nie należy zapominać także o platformie na jaką kierowany jest produkt. Znacznie prościej jest napisać aplikację na urządzenie z iOS, gdyż system ten ma zawsze taką samą specyfikację i urządzenie na którym działa. Inaczej jest w wypadku Androida, którego urządzenia wykorzystują różne wielkości ekranów i moc obliczeniową sprzętu. Dlatego optymalizacja jest znacznie trudniejsza. Tymczasem jakość jest kluczowa przy wypuszczaniu własnej aplikacji. Jeśli ta nie zadziała, będzie nieskuteczna, niezależnie od dostarczonych funkcjonalności i wspaniałego pomysłu.