Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Windows vs. reszta świata i inne wojny reklamowe

Pod budzącym pozytywne skojarzenia hasłem zabiegania o przychylność i uznanie klienta kryje się w istocie bezpardonowa walka o jego kieszeń. Producenci, dla których wysokość sprzedaży towarów często oznacza rynkowe "być albo nie być", nie cofną się przed niczym, aby swoją ofertę przedstawić w jak najkorzystniejszym świetle, najlepiej oczerniając przy okazji konkurencję. Brutalne prawa gospodarki nie omijają branży IT - wystarczy prześledzić kampanie reklamowe czołowych firm i marek z ostatnich kilkunastu lat, aby przekonać się, że w dziedzinie komputerów i oprogramowania trwa nieustająca wojna podjazdowa, która nie tylko nie słabnie, ale wręcz się zaostrza.

Windows vs. reszta świata i inne wojny reklamowe
Najgłośniejszym i najbardziej prestiżowym sporem marketingowym w świecie komputerów jest potyczka Apple i Microsoftu, trwająca już trzecią dekadę. Pierwszy z koncernów w ramach licznych kampanii w rodzaju "Switch" czy "Get a Mac" przez całe lata podkreślał przewagę produktów z logo jabłka nad pecetami pracującymi pod kontrolą Windows, zarówno pod względem bezpieczeństwa, stabilności jak i wygody obsługi.

Nic dziwnego, że miarka w końcu się przebrała, a odpowiedź Redmond - kiedy w końcu nadeszła - była dość ostra...

Ale zacznijmy od początku.

Opowieści o starciu komputerowych gigantów nie można rozpocząć inaczej, niż przytaczając słynny spot Apple zatytułowany "1984", nawiązujący do powieści G. Orwella i nakręconego na jej podstawie filmu. Reklama nie wskazywała, kto jest znienawidzonym "Wielkim Bratem". Wystarczy jednak wspomnieć, że zawierała porównanie osób korzystających z komputerów IBM PC (działających pod systemem MS-DOS, wyprodukowanym przez Microsoft) do zombie, a wnioski nasuwają się same.

Kilka lat potem reklamowe uszczypliwości kierowane z Cupertino do Redmond stały się mniej futurystyczne, a mocniej osadzone w biurowo-korporacyjnej rzeczywistości.

Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New replica rolex watches are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.