Windows vs. reszta świata i inne wojny reklamowe
- 06.02.2010, godz. 14:00
iPhone = iDon't
Okazuje się, że Apple też często bywało obiektem niegatywnych kampanii marketingowych. Np. Motorola użyła określenia "iDon't" (czyli po angielsku: "ja nie") do sparafrazowania nazwy iPhone. Motorola, producent smartfonu Droid użył tego sprytnego zabiegu, by przedstawić przewagę swojego produktu nad urządzeniem Apple.
Cudowny komputer lat 80.
Miał nim być Commodore VIC20 - takim przynajmniej jawił się w emitowanych wówczas reklamach z Williamem Shattnerem.
Shattner wiele lat później w swojej biografii przyznał, że w momencie, gdy powstawał ten spot, o komputerach nie wiedział nic, a jego kontakt z VIC20 polegał na połączeniu dwóch maszyn ze sobą.
Tymczasem do 1982 r. najważniejszym komputerem Commodore stał się model 64. Poniższy spot, pochodzący z właśnie z 1982 r., to bodajże pierwsza reklama, w której atakowany jest produkt Apple. Warto zwrócić uwagę, że to samo przesłanie - Commodore podkreślało, że oferuje lepszy sprzęt za niższą cenę niż Apple - zostanie wykorzystane 27 lat później przez Microsoft we wspomnianych już "Łowcach laptopów".
W innej reklamie Commodore dostało się Apple i IBM jednocześnie.