Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Twitter ma już model biznesowy

Pieniądze mają płynąć z dwóch źródeł: kont firmowych i reklam. Deweloperzy, którzy zgodzą się emitować reklamy dostarczane przez Twittera, dostaną połowę przychodów z reklam.

Twitter ma już model biznesowy

Wiele czasu upłynęło, zanim właściciele Twittera zdecydowali, jak na nim zarabiać pieniądze.

"Model biznesowy ma zasadniczo opierać się na dwóch filarach" - powiedział Dick Costolo, dyrektor ds. operacyjnych w Twitter Inc., podczas organizowanej przez firmę w San Francisco konferencji dla deweloperów. Pierwszym filarem są ogłoszone w tym tygodniu tzw. "posty promowane" (Promoted Tweets). Będące tak naprawdę formą reklamową, posty ukazują się nad wynikami wyszukiwania i dobierane są w zależności od słów kluczowych wpisanych przed użytkownika.

Drugi filar to konta firmowe, o których Twitter wspominał już w zeszłym roku. Firma, która wykupi takie konto, będzie miała dostęp do wyspecjalizowanych danych analitycznych. Konta firmowe znajdują się obecnie w fazie testów, sprawdzane przez kilka tysięcy klientów i "dostępne będą w przyszłości".

Twitter ma już model biznesowy

Przykład "Promowanego Postu"

Pieniądze a prywatność

Ujawniony właśnie plan na zarabianie pieniędzy, wiążę się jednak z kilkoma potencjalnymi zagrożeniami. Twitter będzie musiał emitować "promowane posty" w sposób nie naprzykszający się użytkownikom. A ci zdążyli się już przyzwyczaić do serwisu wolnego od reklamy. Twitter będzie musiał wypracować także jasny system współpracy z reklamodawcami ale również i z deweloperami tworzącymi aplikacje na Twittera (jak np. TweetDeck).

Potencjalnym zagrożeniem jest także to, w jaki sposób Twitter będzie się obchodził z danymi o użytkownikach. Chodzi o informacje, które może łatwo pozyskać z ich postów, dotyczące np. tego jakie mają oni zainteresowania, przyzwyczajenia. O nieposzanowanie danych osobowych użytkowników oskarżano ostatnio największym firmom internetowe - Google (w przypadku Goolge Buzz) raz Facebooka (w przypadku zmian w regulaminie czy Facebook Beacon).

Jak na razie "promowane posty" emitowane są w wynikach wyszukiwania. W dalszej kolejności firma chce wprowadzić geolokalizowanie, czyli forma reklamowa będzie dopasowana od lokalizacji użytkownika (np. restauracja Starbucks będzie pokazywać swoje reklamy tylko ludziom mieszkającym w określonym mieście).

Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New replica rolex watches are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.