Twitter ma już model biznesowy

Czy reklamodawcy to kupią?

Czy firmy, które do tej pory bezpłatnie wykorzystują mikroblogowe narzędzia będą zainteresowane nowym rozwiązaniem? Z badania przeprowadzonego przez firmę WebBizIdeas.com na początku kwietnia 2010 wynika, że usługa ta spotkać się może z uznaniem reklamodawców. Jedynie co trzeci biznesowy użytkownik Twittera odrzucił możliwość płacenia za dostęp do reklamowych funkcjonalności w mikroblogu, 26% jest zdecydowanie chętna, a 43% nie ma jeszcze w tej kwestii określonego zdania.

Zdecydowana większość badanych firm korzystających z Twittera gotowa jest płacić za usługę nie więcej niż 50 USD miesięcznie. Jaki model reklamy byłby najbardziej korzystny dla reklamodawców korzystających z mikroblogu? Najwięcej zwolenników mają formy efektywnościowe (płacenie za akcję, kliknięcia) (68%), w mniejszym stopniu zaś pozyskiwanie nowych użytkowników obserwujących profil firmy lub marki.

Jak wynika z wewnętrznych danych serwisu, liczba jego zarejestrowanych użytkowników wynosi obecnie 105 mln. Jest to wzrost o 1,500 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym. Ok. 60. proc. kont stanowią te założone przez internautów spoza USA.

W Polsce z Twittera korzysta ponad 700 tys. internautów (za Megapanel PBI Gemius.