TP SA zachęca do piractwa?
- Daniel Cieślak,
- 04.06.2004, godz. 13:08
Stowarzyszenie Polskich Wideotek, organizacja zrzeszająca największe sieci wypożyczalni kaset wideo i płyt DVD, zarzuca Telekomunikacji Polskiej, że jej najnowsze reklamy usługi Neostrada promują piractwo - informuje dzisiejsza Rzeczpospolita.
Zdaniem przedstawicieli SPW, reklamy pokazujące, że Neostrada może posłużyć do kopiowania z sieci filmów, w sytuacji gdy w Polsce nie działa żaden serwis oferujący możliwość legalnego ich pobierania, w jawny sposób zachęcają do piractwa. Kontrowersje wzbudziły dwie reklamy - radiowa i telewizyjna. W tej pierwszej pada propozycja pobrania z Sieci komedii romantycznej, w drugiej młody mężczyzna pobiera z Internetu western.
Jak informuje Rzeczpospolita, przedstawiciele SPW przesłali już oficjalne pismo w tej sprawie do prezesa TP SA. Analizę sytuacji rozpoczęła również FOTA (Fundacja Ochrony Twórczości Audiowizualnej).
Przedstawiciele TP S.A. tłumaczą, powołując się na ekspertyzy prawne, że skoro pobieranie filmów z Internetu nie jest zabronione - o ile przestrzegane są prawa autorskie i pokrewne - to wykorzystanie w reklamie motywu ściągania filmu z Sieci nie propaguje piractwa.
Więcej informacji:
http://www.rzeczpospolita.pl