Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Rynek zakupów grupowych w Polsce

Z okazji swoich pierwszych urodzin agregatora zakupów grupowych GoDealla.pl, który współpracuje z 44 serwisami zakupów grupowych podsumował ostatni rok działalności serwisów grupowych w Polsce. W ciągu tego roku przez serwis przewinęło się 51 000 ofert, z czego 45% stanowiły oferty z kategorii "Zdrowie i uroda", a średnia wartość kuponu to 178 zł.

Z analizy serwisu GoDealla.pl wynika, że wśród ofert serwisów grupowych królują oferty z kategorii "Zdrowie i uroda". Od początku działania serwis GoDealla.pl wyświetlił aż 23064 ofert z tej dziedziny, co stanowi prawie połowę wszystkich agregowanych ofert. Rośnie też liczba ofert związanych z kursami i szkoleniami, a najmniej ofert należy do kategorii "Restauracje i kawiarnie". Łącznie, w ostatnim roku, przez serwis GoDealla.pl przewinęło się ponad 50 000 ofert. Oferty skierowane są do mieszkańców coraz większej liczby miast. Na przykład Gruper prezentuje oferty z 49 miast.

Rynek zakupów grupowych w Polsce

Jak podaje agregator, w ciągu ostatnich czterech miesięcy agregowane serwisy wystawiły oferty na sumę 3 992 961,53 zł. Biorąc pod uwagę wszystkie kategorie, średnia wartość kuponu wyniosła 178 zł. "Turystyka", "kursy i szkolenia" oraz "zdrowie i uroda" tę średnią zawyżają. Po drugiej stronie są na przykład "restauracje i kawiarnie", gdzie średnia wartość kuponu to tylko 35 zł. "Podczas gdy powstawały nowe serwisy, stare odkrywały nową niszę - turystyka. Na GoDealla.pl pojawiło się 4436 zniżek w tej kategorii. W ciągu całego roku średnia wartość kuponu w tej kategorii wyniosła 472 zł" - zauważają przedstawiciele serwisu.

Rynek zakupów grupowych w Polsce