Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Rosną zyski z reklam online - Google wciąż liderem

Reklamy internetowe to nierozerwalna część e-commerce. Od lat największe z nich zyski czerpie Google, a kto oprócz niego?

Rosną zyski z reklam online - Google wciąż liderem

Zestawienie zaprezentowane przez portal eMarketer pokazuje, jaki % wpływów z reklam online miały poszczególne firmy w latach 2014 - 2016. Pierwsze miejsce nie zaskakuje - Google ma obecnie 30,9%, jednak w porównaniu z 2014 rokiem jest to spadek. Dwa lata wcześniej internetowy gigant miał niemal 35%. Rośnie natomiast znaczenie drugiego na liście Facebooka. Portal Marka Zuckerberga ma w tej chwili 12%, podczas gdy w 2014 było to tylko 8,6%. Miejsce trzecie to chińskie Baidu, którego udział na rynku reklam sieciowych podskoczył z 5,1% na 6,1%. Na czwartym miejscu listy znajduje się Alibaba z wynikiem 5,9% - skok do góry z 4,5% w 2014. Pierwszą piątkę zamyka Tencent z wynikiem 2,4% - a w 2014 było to mniej niż 1%.

Rosną zyski z reklam online - Google wciąż liderem

Szósta pozycja na liście przychodów z reklam to Microsoft, który przez ostatnie dwa lata ma stały wynik - 1,6%. Wyprzedza Yahoo, które spadło z 2,5% w 2014 na 1,5% w 2016. Na kolejnym miejscu znajduje się Twitter - 1,4 % (skok o 0,5%), a po nim ex aequo IAC, Pandora oraz Verizon - po 0,7%. Poza pierwszą dziesiątką znalazły się Linkedin, Sohu, Youku Todou i dopiero na czternastym miejscu Amazon. Za nim natomiast Sina i Yelp. Ogólny dochód z reklam online w 2014 wyniósł 133,32 miliardów dolarów, w 2015 - 159,32 miliarda, a w 2016 powinien przekroczyć 186 miliardów.