Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Raport Mary Meeker: Internet Trends 2018

Najbardziej oczekiwany raport o stanie marketingu online autorstwa Mary Meeker tradycyjnie zaprezentowany został podczas odbywającej się na przełomie maja i czerwca konferencji CODE.

CODE 2018 to coroczne spotkanie najbardziej znamienitych postaci światowej społeczności cyfrowych technologii. Jednak zawsze jednym z najbardziej oczekiwanych wystąpień jest prezentacja raportu autorstwa Mary Meeker, partnera w KPCB (Kleiner Perkins Caufield & Byersna) na temat najważniejszych trendów związanych z rozwojem internetu na świecie.

Tegoroczny raport liczy 294 slajdów w 12 sekcjach koncentruje się na najważniejszych trendach światowego internetu, takich jak użytkownicy internetu, rynek smartfonów, reklama online, handel internetowy oraz sektor nowych technologii.

Najważniejsze trendy w internecie w 2018 roku czyli raport Mary Meeker: Internet Trends 2018 na Code Conference. Internet, Online. Marketing

Zgodnie z zaprezentowanymi przez Mary Meeker danymi obserwujemy spadek tempa wzrostu liczby użytkowników internetu na świecie oraz stagnację na rynku smartfonów. Równocześnie nadal rośnie czas przeznaczany na cyfrowe media przez użytkowników, w szczególności poprzez urządzenia mobilne.

Poniżej przedstawiamy najważniejsze tezy raporu Mary Meeker Internet Trends 2018:

  • Po raz pierwszy w historii w 2017 roku nie odnotowano wzrostu sprzedaży (dostaw) telefonów komórkowych
  • Hamuje wzrost użytkowników internetu - w 2017 roku przybyło ich tylko 7%, prawie o połowę mniej niż rok wcześniej (12%)
  • Stale rośnie czas spędzany online - osoby dorosłe w USA spędzają 5,9 godziny online (+0,3 w stosunku do poprzedniego roku), z czego prawie 3,3 godziny poprzez urządzenia mobilne, które odpowiadają w całości za ten wzrost
  • Nadal zdecydowanie rośnie sprzedaż e-commerce, w USA o 16% w 2017 roku wobec 14% rok wcześniej
  • Największe firmy technologiczne konkurują na coraz większej liczbie frontów. Google z platformy reklamowej rozwija się w platformę handlową (Google Home Ordering), podczas gdy Amazon rozszerza działalność w przeciwnym kierunku
  • Zmniejsza się przewaga USA nad Chinami - obecnie w top20 największych światowych firm internetowych 11 pochodzi z USA a 9 z Chin. Pięć lat temu było to odpowiednio 9 wobec 2.
  • Imigracja odciska swoje szczególne znaczenie w sektorze amerykańskich firm nowoczesnych technologii. Ponad połowa firm o najwyższej wycenie rynkowej była założona przez pierwsze lub drugie pokolenie imigrantów.

Cały raport Internet Trends 2018 dostępny jest tutaj.

Raport Internet Trends 2017

Poniżej przedstawiamy najważniejsze tezy i relację z ubiegłorocznego raportu i konferencji

CODE 2017, na której prelegentami byli m. in. Reed Hastings, założyciel i CEO Netflixa, Jeff Bewkes, CEO Time Warner, Antony Noto, COO i CFO Twitter, Ruth Porat, CFO Alphabet InC. & Google Inc., a także... Hillary Clinton. Rok wcześniej konferencja gościła m.in. Elona Muska, Sheryl Sandberg, Billa i Melindę Gates oraz Jeffa Bezos.

Jednak jednym z najbardziej oczekiwanych był raport autorstwa Mary Meeker, partnera w KPCB (Kleiner Perkins Caufield & Byersna) na temat najważniejszych trendów związanych z rozwojem internetu na świecie.

Ubiegłoroczny raport liczył 355 stroni w 11 sekcjach i koncentrował się na najważniejszych trendach światowego internetu, takich jak dynamika rynku smartfonów, reklama online, transformacja mediów oraz rynku gier interaktywnych.

Zgodnie z zaprezentowanymi przez Mary Meeker danymi obserwowaliśmy ustabilizowanie się tempa wzrostu liczby użytkowników internetu na świecie na poziomie +10% r/r. Spadało natomiast bardzo wyraźnie tempo wzrostu dostarczanych na rynek smartfonów (shipments) z +10% do +3% r/r. Równocześnie rósł czas przeznaczany na cyfrowe media przez użytkowników, w szczególności na social media oraz wideo.

Poniżej przedstawiamy najważniejsze tezy raporu Mary Meeker Internet Trends 2017:

  • Za spadającą dynamiką dostaw nowych smartfonów spada również dynamika wzrostu bazy użytkowników z +25% w 2015 do +10% r/r w 2016
  • Czas poświęcany na cyfrowe media wzrósł z 5,4 do 5,6 godziny dziennie, z tego 3,1 godziny przypada na mobile (wzrost z 2,8 h), udział urządzeń typu desktop bez zmian (2,2 godziny), inne urządzenia 0,4 godziny
  • Nadal poważnym problemem na wielu rynkach jest ad-bloking, szczególnie mocno rośnie na urządzeniach mobilnych
  • Wzrost rynku reklamy zawdzięczamy w całości reklamie mobilnej, podczas gdy rynek reklamy na urządzenia typu desktop po raz pierwszy zanotował spadek r/r.
  • Znowu notujemy przyśpieszenie wzrostu rynku e-commerce (+15% r/r w USA)
  • Dynamicznie rosnący rynek gier interaktywnych może pełnić ważną rolę w przygotowaniu użytkowników na coraz częstsze interakcje człowiek-komputer.

Dla porównania, poniżej przedstawiamy główne tezy raportu Internet Trends 2016:

  • Liczba internautów na świecie osiągnęła poziom 3 miliardów użytkowników czyli 42% populacji, rosnąc kolejny rok z rzędu o 9% rok do roku.
  • Zwalnia wzrost liczby użytkowników smartfonów - 21% wzrost rok do roku wobec 31% rok wcześniej. Jeszcze bardziej, bo do poziomu 10% r/r spadła liczba nowych urządzeń (81% urządzeń z Androidem i tylko 16% z iOS)
  • Gwałtowny wzrost wideo - na czele Snapchat i Facebook Live.
  • Komunikacja zdominowana przez WhatsApp, Facebooka i WeChat - ewoluuje z prostej społecznościowej komunikacji tekstowej do bardziej zróżnicowanych form spersonalizowanej ekspresji (emotikony, naklejki, obrazy). Coraz częściej pojawia się też komunikacja biznesowa.
  • Interfejsy dotykowe zastępowane będą przez głosowe (Siri, Cortana, Amazon Echo)
  • Google and Facebook kontrolują 76% rink reklamy w USA i ich udział wciąż rośnie.
  • Branża samochodowa może być znowu źródłem innowacji technologicznych (samochody elektryczne, autonomiczne, połączone), szczególnie dla USA.
  • Chiny i Wschodząca Azja przejmuje wiodącą rolę na świecie od USA, Europy i Japonii (63% PKB wobec 27% w 2015r. zamiana pozycji wobec 1985r.)
  • Obecna generacja internetowych liderów rośnie szybciej niż poprzednia generacja (Uber vs eBay czy Slack vs Salesforce).
  • Wycena wielu firm jest przewartościowana, ale również wielu - niedoszacowana. Wyceniane najczęściej według obecnej wartości przyszłych przepływów finansowych.
  • Wielość urządzeń gwałtownie zwiększa ilość generowanych danych ale równocześnie nabiera znaczenia kwestia bezpieczeństwa danych i ochrona prywatności .