Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Przychody Travelplanet.pl i innych

Travelplanet.pl SA osiągnęła za trzeci kwartał zysk na poziomie 611 tys. zł netto w porównaniu do 291 tys. zł w tym samym okresie roku poprzedniego. Wartość sprzedaży w III kwartale wyniosła 25,4 mln zł, i była o 10 mln większa niż w analogicznym okresie 2005. Jak na tym tle wypada konkurencja?

Travelplanet.pl sprzedało po trzech kwartałach usługi za kwotę 58,6 mln zł, czyli niemal dwa razy więcej niż w tym samym okresie roku poprzedniego, kiedy ten wynik wyniósł 29,9 mln zł. Przychody od początku roku wyniosły 21,9 mln zł, o 82% więcej niż w roku poprzednim.

Spółka poprawiła także wyniki finansowe po trzech kwartałach. Zysk EBITDA liczony narastająco wyniósł 1,241 mln zł i był o 906% wyższy niż w roku 2005, kiedy wyniósł tylko 137 tys. zł Poziom wypracowanego zysku netto wyniósł 805 tys. zł w stosunku do 10 tys. w analogicznym okresie roku 2005.

***

Redakcja Internet Standard próbowała oszacować wartość rynku turystyki w internecie na podstawie deklaracji przedstawicieli spółek, jednak okazało się to niezwykle trudne. Poniżej przedstawiamy kilka wypowiedzi, które mogą pomóc w wyrobieniu sobie zdania na temat tego rynku.

Bartosz Roch Nowik, Traveligo.pl: Na dziś mogę powiedzieć, że uzyskaliśmy dwucyfrowy wynik wartości sprzedaży w mln. Niestety nie jestem jeszcze upoważniony do przedstawienia konkretych danych, gdyż nie było jeszcze zarządu zamykającego rok obrotowy. Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży - jest to około dwukrotny przyrost w porówaniu do zeszłego roku.

Adrianna Rudaniecka, Traveliada.pl: Nie udzielamy publicznie informacji dotyczących danych finansowych firmy.

Mateusz Kazieczko, easygo.pl w wywiadzie dla Internet Standard: Mogę w tej chwili zdradzić, że w ciągu kilkunastu miesięcy działalności - bo nie mieliśmy jeszcze pełnego rocznego okresu rozliczeniowego - nasze obroty sięgnęły progu 20 mln złotych.

Dominik Wiśniewski, Extravel.pl: Niestety nie podajemy informacji finansowych do publicznej wiadomości.

Monika Grzesik, VTrip.pl: Wartość sprzedaży imprez turystycznych w VTrip.pl w tym roku wynosi 6,2 miliona zł.

Więcej w tekście "Kto z kim i dlaczego w turystyce online".