Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Polacy chętnie korzystają z social media

Najnowsze badania zrealizowane na zlecenie Komisji Europejskiej donoszą, że 43% Polaków korzysta z serwisów społecznościowych, takich jak Facebook czy Nasza-klasa. Ostatnio, chętniej używamy też internetu do rozmów telefonicznych i porzucamy telefony stacjonarne dla komórek.

Z serwisów social media korzysta w Polsce 43% ankietowanych. W całej Unii Europejskiej konto choć w jednej sieci społecznościowej posiada 35% badanych - wynika z raportu Eurobarometr, w którym na te same pytania odpowiedziało 26 641 mieszkańców UE, a wśród nich 1000 osób z Polski.

Najciekawsze w Polsce wydają się zmiany w telekomunikacji. Zgodnie z wynikami badań, 35% Polaków chętnie korzysta z rozmów telefonicznych za pomocą Skype'a lub innych komunikatorów audio. W całej Unii, usług tych używa ledwie 22 proc. badanych.

Coraz częściej, w polskich domach rezygnuje się z telefonu stacjonarnego. Obecnie, aż 44% badanych ograniczyło się do "komórki", przy 41% rodzin, które mają w domu telefon stacjonarny i telefon komórkowy. Jeszcze w 2006 r., na porzucenie "stacjonarki" decydowało się jedynie 20% badanych.

Co ciekawe, 48% gospodarstw domowych w Polsce nadal nie ma dostępu do internetu. Biorąc pod uwagę wcześniejszy wynik serwisów społecznościowych, znaczyłoby to, że korzysta z nich 83% wszystkich internautów.

Pełne wyniki badań dostępne są na stronie Public Opinion analysis, prowadzonej przez Komisję Europejską.