Podczas Festiwalu Zakupów na AliExpress padły rekordy
-
- 27.11.2019, godz. 11:58
11 listopada odbył się Festiwal Zakupów na AliExpress. Zaledwie 13 minut starczyło, aby kwota transakcji wyniosła więcej, niż w pierwszej godzinie festiwalu w 2018 roku.

AliExpress czyli platforma sprzedaży detalicznej online, ogłosiła 48-godzinny Światowy Festiwal Zakupów w dniach 11.11. 2019-13.11.2019. Przez 48 godzin kupowano przede wszystkim smartfony, sprzęt telekomunikacyjny, produkty dla domu i ogrodu, produktu biurowe, elektronikę użytkową, oraz samochody i motocykle. Najwięcej pieniędzy wydali użytkownicy z czterech krajów - w tym Polski, która uplasowała się za Rosją, Hiszpanią i USA. Łącznie w Festiwalu wzięli udział nabywcy i sprzedający z 200 krajów. Szczególne powody do zadowolenia mają firmy z Rosji, Hiszpanii, Włoch i Turcji, ponieważ to właśnie produkty pochodzące z tych krajów były najczęściej kupowane - trafiły do 127 krajów.
Jak powiedział dyrektor generalny AliExpress, Wang Mingqiang: "Udział sprzedawców z Włoch, Hiszpanii, Turcji i Rosji to początek realizacji celu AliExpress, jakim jest systematyczne włączanie do platformy więcej międzynarodowych firm. Wszystko po to, aby zapewnić konsumentom coraz większą i różnorodną paletę produktów. "
W trakcie Światowego Festiwalu Zakupów AliExpress przeprowadziło na swojej platformie ponad 1000 transmisji na żywo - jest to tzw. shoppertainment. Jego cel to stworzenie wśród konsumentów nowego podejścia do zakupów - łączy w sobie ich angażowanie i dostarcza im rozrywki, pozwalając miło spędzać czas. Z ciekawostek, które miały miejsce w trakcie Festiwalu, warto wymienić kilka faktów:
- marka odzieżowa El Corte Inglés z Hiszpanii, która pierwszy raz brała udział w Festiwalu, zyskała w jego trakcie około 3000 nowych klientów
- włoski sprzedawca detaliczny toreb skórzanych SUIE, odnotował ponad połowę transakcji (60%) z Rosji
- Saillakers, producent obuwia z Turcji, odnotował w ciągu pierwszych 24 godzin wartość transakcji dokonanych 25 razy większą od średniej dziennej w normalnej sprzedaży
- hiszpańscy konsumenci mogli wziąć udział w losowaniu jedenastu samochodów Kia Picado, nawet, gdy nie robili żadnych zakupów