Poczta Polska z darmowym rozwiązaniem dla 20 tys. e-sklepów

Z początkiem listopada 2019 r. Poczta Polska udostępniła dla swoich klientów biznesowych kolejny darmowy moduł do integracji e-sklepów z aplikacją Elektroniczny Nadawca.

Od teraz klienci umowni korzystający z Elektronicznego Nadawcy i posiadający sklep na PrestaShop, będą mogli skorzystać z darmowego modułu integrującego oprogramowanie z aplikacją Poczty Polskiej. Moduł pozwala przygotować przesyłki do nadania, powiązać metody dostawy z usługami Poczty Polskiej oraz zaimplementować mapę Odbioru w Punkcie. Wtyczkę oraz instrukcję można pobrać ze strony Elektronicznego Nadawcy e-nadawca.poczta-polska.pl. To kolejny dostawca oprogramowania do prowadzenia sklepu internetowego, u którego usługi Poczty Polskiej będą zintegrowane. Funkcjonalności Elektronicznego Nadawcy są zintegrowane także z innymi dostawcami, m.in. z: Comarch Optima, WF-Mag, platformy Shoplo, IdoSell, SOTE czy Baselinker.

Elektroniczny Nadawca to internetowa aplikacja Poczty Polskiej, która powstała z myślą, aby usprawnić i zautomatyzować proces nadawania przesyłek krajowych, jak i zagranicznych. Umożliwia m.in. rejestrację przesyłek, generowanie dokumentów nadawczych w formie elektronicznej oraz automatyczne przekazywanie pliku z przesyłkami bezpośrednio do wybranej placówki pocztowej.

Dla klientów eCommerce Poczta Polska udostępnia możliwość skorzystania z największej sieci Punktów Odbioru w Polsce. Klienci mają do dyspozycji 12 tys. punktów odbioru: placówki i automaty pocztowe, sklepy Żabka i Freshmarket, stacje paliw Orlen oraz kioski RUCH-u. Kluczem do sukcesu są dobre lokalizacje oraz szybka i wygodna dostawa, która dla klientów jest coraz ważniejszym czynnikiem i od niego uzależniają swoje decyzje zakupowe w sieci. Odbiór w PUNKCIE to wygodna usługa umożliwiająca odebranie przesyłki w wybranym przez siebie miejscu i o dogodnej porze. To klient decyduje, skąd odbierze swoją przesyłkę. W ramach sieci Poczta udostępnia punkty czynne 24h, bądź działające do późnych godzin wieczornych 7 dni w tygodniu.

Poczta Polska ułatwia także klientom przygotowanie przesyłki zawierającej zwracany towar. Na stronie ezwroty.poczta-polskapl udostępniony jest formularz, umożliwiający nadawcom proste, intuicyjne przygotowanie przesyłek do zwrotu. Wystarczy wybrać sklep i wpisać informacje o nadawcy. Jeśli sklepu nie ma na liście, konieczne będzie wpisanie jego danych. eZwrot może być opłacany przez sklep lub przez nadawcę. To czy eZwrot jest darmowy zależy od tego czy sklep po zawarciu umowy z Pocztą Polską na nadawanie przesyłek zwrotnych udostępnił taką opcję. W sytuacji, gdy sklep nie oferuje klientom darmowego eZwrotu, bądź nie ma go na liście, opłatę poniesie we własnym zakresie nadawca przesyłki ze zwracanym towarem, w wysokości zgodnej z obowiązującym cennikiem.