New York Times online ma 100 tysięcy subskrybentów

Miesiąc po wprowadzeniu opłat za korzystanie z serwisów New York Times, za online zapłaciło 100 tys. użytkowników. Jest to wielki sukces popularnej nowojorskiej gazety.

New York Times wprowadził opłaty za korzystanie z serwisu 28 marca tego roku. Obecnie internauci mogą bezpłatnie przeczytać do 20 tekstów miesięcznie. Nielimitowany jest dostęp do wpisów blogerów NYT oraz do informacji zawartych na stronach NYT w różnych serwisach społecznościowych.

Wprowadzenie opłat miało na celu zrekompensowanie spadku sprzedaży papierowego wydania New York Timesa. Jak widać, jak dotychczas nowa polityka NYTimes.com przynosi rezultaty. Serwis prowadzony przez New York Timesa jest - według danych firmy badawczej Nielsen Online - największym spośród należących do wydawców prasowych serwisów internetowych.

Dane mówiące o przekroczeniu liczby 100 tys. subskrypcji są zachęcające. NYT pierwotnie założył, że do końca roku znajdzie 300 tys. prenumeratorów elektronicznej wersji gazety.

Dla porównania serwis gazety The Times of London wykupiło 79 tys. abonentów, a lider na tym rynku - Financial Times - posiada 224 tys. subskrybentów. Płatny serwis FT działa jednak już od czerwca 2010 roku.