Google uruchamia One Pass - system sprzedaży dla wydawców

Dzień po oficjalnej zapowiedzi systemu płatnych subskrypcji w App Store, czołowy konkurent Apple, Google informuje o swoim systemie płatności dla wydawców. One Pass pozwoli im sprzedawać prenumeraty, dostęp do artykułów i innych treści umieszczanych w Sieci.

One Pass - system sprzedaży dla wydawców firmy Google. Odpowiedź na płatne subskrypcje w App Store.

Polecamy:

Zobacz też:

System sprzedaży Google One Pass umożliwia wydawcom ustalenie różnych wariantów opłat za ich treści, włączając w to prenumeratę (subskrypcję), dostęp czasowy i opłaty za konkretny artykuł. Transakcje obsługiwane są przez Google Checkout.

Użytkownicy One Pass mogą korzystać z jednego konta, niezależnie od urządzenia, logując się na nie z komputera, telefonu komórkowego i tabletu.

Naszym celem jest dostarczenie otwartej i elastycznej platformy, która pogłębi nasze zaangażowanie na rzecz wydawców, dziennikarstwa i dostępu do wysokiej jakości treści - powiedział Lee Shirani, dyrektor handlowy Google.

Relacje Google i wydawców gazet, czasopism i ksiązek od dawna są burzliwe. Niektórzy z nich oskarżali Google o czerpanie nieproporcjonalnych zysków z indeksowania ich treści i wyświetlania ich fragmentów z reklamami w usługach, takich jak Google News i Google Books.

Wall Street Journal poinformował w środę, że Google zachowa w systemie sprzedaży 10 proc. prowizji od dochodów wydawcy. Przypomnijmy, że na uruchomionej w tym tygodniu usłudze subskrypcji, Apple będzie zarabiać aż 30 procent!

One Pass udostępniono na razie wydawcom z siedmiu krajów świata. Partnerami Google podczas uruchomienia usługi są wydawnictwa Tomorrow Focus, Gruner+Jahr i Axel Springer w Niemczech, Nouvel Obs we Francji, Associated Newspapers w Wielkiej Brytanii, Prisa w Hiszpanii oraz Hearst Publications i Rust Communications w Stanach Zjednoczonych.