Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Miliard $turystycznych$ odsłon reklamowych

Taki poziom tygodniowo, jak wynika z raportu Jupiter Media Metrix, został osiągnięty w tej branży w końcu sierpnia br. Po spadku we wrześniu liczba odsłon reklamowych ponownie wraca do tego poziomu. Najwięksi reklamowdawcy "turystyczni" to Orbitz i Travelocity.

W tym roku liczba odsłon reklamowych związanych z turystyką wzrosła z poziomu 291,9 mln tygodniowo (średnio) w maju br. do ponad 1,1 mld tygodniowo w sierpniu. Po wrześniowych zamachach liczba tych odsłon spadła do 574,4 mln tygodniowo, ale obecnie wróciła do poziomu ok. 94% sprzed zamachu.

Do tak gwałtownego wzrostu od wiosny do końca lata przyczyniło się z pewnością uruchomienie Orbitz.com (witryny e-commerce kilku linii lotniczych). Natomiast po 11 września przedsiębiorstwa turystyczne wstrzymały kampanie reklamowe. Jak wskazują przytoczone wyniki, ruch jednak odżywa.

W pierwszej dziesiątce największych internetowych reklamodawców turystycznych (pod względem liczby odsłon tygodniowo), na początku grudnia były cztery internetowe biura podróży. Łącznie opanowały one 64% rynku. Największe z nich to Orbitz (44%), Travelocity (13%) i Hotwire (5%). Nieco mniejszy udział ma Priceline (2%). Trzy linie lotnicze które znalazły się w pierwszej dziesiatce obejmują w sumie 6% rynku.

Nie widać natomiast tak wielkiego ożywienia wśród internetowych reklamodawców e-commerce. W czwartym tygodniu listopada liczba odsłon reklamowych "e-detalistów" wyniosła 3,7 mld - czyli tyle, ile podczas najlepszego tygodnia w tej branży w 2000 roku (koniec grudnia). Do największych reklamodawców należą Amazon - 16%, BarnesandNoble - 11% i Columbia House - 10% rynku. 9% obejmuje eBay.