Jak wybrać oprogramowanie dla Twojego sklepu internetowego?

Na rynku jest wiele platform sklepowych, jednak nie każda spełni Twoje oczekiwania. Decydując się na oprogramowanie dla Twojego sklepu internetowego powinieneś postawić na rozwiązanie odpowiednie zarówno do prowadzenia małego e-biznesu, jak i dużego. Platforma sklepowa powinna rozwijać się razem z Twoim e-sklepem, a wręcz go wyprzedzać i patrzeć w przyszłość perspektywicznie. Dzięki temu unikniesz przeniesienia sklepu na inny system. Na co w takim razie powinieneś zwrócić uwagę wybierając oprogramowanie dla Twojego sklepu internetowego? O tym opowie Ci specjalistka ze Sky-Shop.pl.

Jak wybrać oprogramowanie dla Twojego sklepu internetowego?

Grafika sklepu internetowego

Gdy odbiorca wchodzi do Twojego sklepu internetowego, to w pierwszej kolejności zwraca uwagę na grafikę. Dlatego powinna być ona estetyczna i funkcjonalna. Niedbała oprawa wizualna witryny może sprawić, że potencjalny klient nie zapozna się z Twoją ofertą i pójdzie do konkurencji. Jak możesz zaprojektować grafikę? Oprogramowanie Twojego sklepu internetowego powinno dać Ci narzędzie, za pomocą którego w prosty sposób stworzysz web design. Pamiętaj, że clue platformy sklepowej jest oferowanie intuicyjnych rozwiązań, z jakimi poradzi sobie przeciętny Kowalski bez umiejętności programistycznych. Ponadto niezbędne funkcjonalności, w tym właśnie edytor graficzny, powinny być w cenie abonamentu.

Właśnie zgodnie z tymi zasadami budujemy platformę sklepową Sky-Shop.pl. Stworzyliśmy intuicyjny Kreator Szablonu Sklepu, w którym ułożysz moduły jak klocki Lego. Następnie spersonalizujesz swój sklep internetowy w edytorze CMS – wgrasz do swojego logo czy banery. Łatwo również wprowadzisz zmiany w szablonie w przyszłości. Istotne jest także to, że stworzona przez Ciebie grafika będzie responsywna, czyli dostosowana do urządzeń mobilnych. Dzięki temu klient na smartfonie czy tablecie bez trudu złoży zamówienie w Twoim e-sklepie. Co ważne, Kreator Szablonu Sklepu będzie dla Ciebie w cenie abonamentu. Zobacz, jakie to proste:

Integracje sklepu internetowego

Wybierając oprogramowanie dla Twojego sklepu internetowego, powinieneś również zwrócić uwagę na integracje z zewnętrznymi systemami. Prowadzenie e-biznesu wiąże się z całą logistyką sprzedaży. Dlatego platforma sklepowa powinna umożliwiać w cenie abonamentu integracje witryny z kurierami, płatnościami, systemami księgowymi i ERP, marketplace’ami oraz narzędziami marketingowymi.

Dla Ciebie jako początkującego e-przedsiębiorcy z pewnością liczy się, jak najszybsze rozpoczęcie sprzedaży. Niestety nie zawsze jest to możliwe, gdyż proces zawierania umów z kurierami czy operatorami płatności może być długotrwały. Z tego względu Sky-Shop.pl zintegrowany jest z brokerami kurierskimi, którzy bez zawarcia umowy dostarczą paczki do Twoich klientów. Stworzyliśmy również wbudowany system szybkich płatności Sky-Pay, niewymagający podpisania umowy. Nasze płatności mogą być aktywne w Twoim sklepie internetowym nawet w ciągu 48 godzin. Dodatkowo nie pobieramy opłaty instalacyjnej, a prowizja od sprzedaży wynosi nawet 1,69 %. Ponadto Sky-Pay jest w pełni zautomatyzowany, bezpieczny i posiada najpopularniejsze metody płatności, w tym karty płatnicze oraz BLIK.

Doskonale zdajemy sobie sprawę, że wielu sprzedawców rozpoczyna swoją działalność na Allegro. Dlatego też Sky-Shop.pl posiada dwukierunkową integrację z tym portalem handlowym. Moduł ten cały czas dostosowujemy do intensywnych zmian na Allegro, tak by Twoja sprzedaż była wygodna.

Jak wybrać oprogramowanie dla Twojego sklepu internetowego?

Zaawansowane moduły

Prowadzenie sklepu internetowego wymaga nie tylko podstawowych funkcji, ale i zaawansowanych narzędzi, zwłaszcza gdy e-biznes zaczyna się intensywnie rozwijać. Dlatego Sky-Shop.pl posiada rozbudowane moduły, jak MultiStore czy sprzedaż plików cyfrowych. Jednak najbardziej jesteśmy dumni z integracji z hurtowniami, które umożliwiają zaawansowaną konfigurację e-sklepu z Twoim dostawcą. W ciągu kilku minut pobierz do swojego sklepu internetowego nieograniczoną liczbę produktów z cenami, zdjęciami, opisami, tytułami, kategoriami i innymi parametrami. Ponadto integracja umożliwia automatyczną aktualizację bazy produktów i synchronizację stanów magazynowych nawet 8 razy na dobę.

Jesteśmy liderami integracji z hurtowniami na rynku e-commerce nie tylko dzięki jakości tego rozwiązanie, ale i ilości dostawców. Aktualnie posiadamy integracje ze 170 hurtowniami, w tym 44 dropshipping.

Skalowalność platformy sklepowej

Na początku tego artykułu pisałam, że oprogramowanie dla Twojego sklepu internetowego powinno intensywnie się rozwijać i teraz chciałabym do tego wrócić. Platforma sklepowa powinna być skalowalna, czyli dostosowana zarówno do małego, jak i dużego e-biznesu. Chodzi o to, abyś w przyszłości mógł sprzedawać dużą liczbę asortymentu, a witryna nadal szybko się ładowała. Sky-Shop.pl jest właśnie idealnym rozwiązaniem dla małego sklepu internetowego, jak i rozbudowanej e-hurtowni B2B. U nas możesz wystawić nawet 200 000 produktów, a stabilność serwerów i tak będzie na poziomie 99,98 %.

Ponadto cały czas dostosowujemy platformę sklepową do trendów na rynku, a każdego dnia dodajemy mniejsze lub większe funkcjonalności. Przychodzimy do pracy z uśmiechem na twarzy, bo e-commerce jest naszą pasją. Dowodem tego jest podium dla Sky-Shop.pl w konkursie Ekomersy 2016 w kategorii „platforma sklepowa.” Będziesz rozwijać się razem z nami, a nasi specjaliści dostarczą Ci niezbędną wiedzę w artykułach na blogu, poradnikach i Webinarach. Chcesz sprawdzić platformę sklepową Sky-Shop.pl? W takim razie skontaktuj się z naszą kompetentną Obsługą Klienta lub załóż sklep testowy na 14 dni za darmo. Możesz również przenieść swój e-sklep z innego oprogramowania do Sky-Shop.pl.

Artykuł powstał we współpracy z firmą Sky-Shop.pl.

O Autorze:

Klaudia Śpiewak - Marketing & PR Specialist w Sky-Shop.pl. Magister dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Wcześniej pracowała w telewizji, a obecnie od ponad roku buduje wizerunek marki Sky-Shop.pl. Jest na bieżącą z trendami i nowinkami na rynku e-commerce, a swoją wiedzę przekazuje sprzedawcom w poradnikach oraz podczas Webinarów. Prywatnie fanka dobrej muzyki, seriali i kuchni włoskiej.