Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Internet mocno wspiera zakupy RTV i AGD

Wonga Polska opublikowała raport, z którego wynika, że niemal połowa zakupów sprzętu RTV i AGD w Polsce odbywa się online.

Internet mocno wspiera zakupy RTV i AGD

Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Wonga Polska, przed zakupem sprzętu AGD lub RTV aż 7 na 10 osób szuka najpierw informacji na jego temat w sieci - cenione są zwłaszcza recenzje i komentarze innych użytkowników, którzy nabyli dany produkt, a także wideorecenzje i prezentacje na YouTube. Spośród nich 48% dokonuje zakupu droga internetową, a 36% udaje się po obejrzeniu materiałów w sieci do sklepów i tam nabywa upatrzony produkt. Co z pozostałymi 3 osobami? Według raportu, 12% klientów idzie do sklepu i tam zapoznaje się z dostępnymi modelami, a następnie podejmuje wybór. Dalsze 13% korzysta wyłącznie ze sklepów stacjonarnych, a na ich wybór wpływa zarówno opinia znajomych, jak i sprzedawców.

Internet mocno wspiera zakupy RTV i AGD

- Z badania "Cyfrowe zwyczaje Polaków" wynika, że Polacy są ostrożni. Sprawdzają recenzje AGD w internecie, nie kupują pod wpływem emocji. Prawie połowa wybiera najlepszą cenowo ofertę w sieci. Część z nas najpierw szuka recenzji sprzętu online, a część konsultuje się ze sprzedawcą w sklepie i woli obejrzeć produkt na żywo, a następnie wrócić do e-zakupów. Świadczy to o naszej oszczędności, umiejętności szukania okazji oraz dużej popularności sklepów internetowych w tej kategorii zakupów. Jednak pozycja sklepów stacjonarnych przy zakupach RTV/AGD wciąż jest wyjątkowo silna, szczególnie wśród kobiet – mówi Aneta Gergont-Gałązka, dyrektor marketingu w Wonga Polska.

Kobiety znacznie częściej od mężczyzn szukają informacji o sprzęcie RTV i AGD w internecie, a następnie kupują go w sklepach stacjonarnych. To praktyka 44% kobiet oraz 29% mężczyzn. Po 13% ankietowanych każdej płci kupuje tylko w sklepie stacjonarnym, w ogóle - lub bardzo rzadko - korzystając z internetu. A jak wygląda to w podziale na wiek? W przedziale 45-55 lat tylko 10% ankietowanych korzysta wyłącznie ze sklepu stacjonarnego, w rupie 20-34 lata jest to 14%. Wśród miłośników zakupów online przeważają opinie (58%), że ta metoda zakupów jest najkorzystniejsza, a ceny w sieci lepsze, niż w sklepach stacjonarnych. Podkreślają także wygodne zapoznawanie się z całym asortymentem danego sklepu - i wyczerpującymi opisami każdego produktu. Największym ryzykiem dla osób robiących zakupy online jest obawa przed uszkodzeniem paczki w transporcie - tak wskazał 40% respondentów.