Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Europa otwiera się na sprzedaż cyfrowej muzyki

Przed końcem dekady nastąpi wielka eksplozja zakupów cyfrowej muzyki w zachodniej Europie - wynika z ostatniego raportu Forrester Research. Dobrą koniunkturę na rynku internetowych sklepów muzycznych wyczuwa także Microsoft. Jeszcze w tym tygodniu koncern uruchomi własny serwis.

Zakupy cyfrowej muzyki na Starym Kontynencie wystartowały na dobre. Według raportu analityków z Forrester Research, do 2009 roku przewidywane wyniki sprzedaży internetowych sklepów muzycznych w Europie, sięgną poziomu 4,2 miliarda USD (3,5 miliarda EUR).

Nie da się ukryć, iż dla zakupów cyfrowej muzyki w Europie, rok 2004 jest przełomowy - na rynku pojawili się tacy potentaci, jak iTunes Music Store, Napster, czy Connect. Prawdopodobnie w tym tygodniu zostanie również uruchomiony internetowy sklep muzyczny Microsoftu (jego premiera ma być połączona z udostępnieniem finalnej wersji odtwarzacza Windows Media Player 10).

Jak twierdzi analityk Forrester Research, Rebecca Jennings, klienci oswajają się z koncepcją płacenia za pobierane z Internetu pliki muzyczne. Połowę konsumentów stanowią osoby młode, w wieku od 16 do 24 lat. Także starsi internauci przekonują się do tego typu zakupów - obsługa internetowych sklepów muzycznych staje się dla nich bardziej intuicyjna.

Na prowadzeniu w europejskich zestawieniach sprzedaży muzyki przez Sieć prowadzą Niemcy, Francja oraz Wielka Brytania (jedynie w tych 3 krajach działają do tej pory najwięksi giganci - iTunes, Napster oraz Connect). Do 2009 roku, zdaniem analityków Forrester Research, prawie 60% legalnych pobrań muzyki z Internetu, pochodzić będzie z tych regionów Europy. Na dalszych miejscach, znajduje się Hiszpania oraz Włochy (do 2009 roku sprzedaż cyfrowej muzyki w europejskiej Sieci stanowić będzie 20%).