Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Delikatesy A.pl i Fresh24.pl łączą siły

A.pl Internet - właściciel delikatesów internetowych A.pl - oraz spółka Fresh24.pl zawarły umowę, w wyniku której skonsolidują siły sprzedażowe na warszawskim rynku. Zgodnie z umową A.pl Internet nabędzie m.in. domenę, prawa do znaku towarowego, bazę klientów oraz bazę towarową supermarketu Fresh24.pl. W zamian Fresh24.pl obejmie akcje A.pl Internet o wartości ponad 3 mln zł.

Delikatesy A.pl i Fresh24.pl łączą siły

Wejście w życie umowy będzie oznaczać dla A.pl znaczne umocnienie pozycji na warszawskim rynku. Spółka jeszcze w tym roku planuje debiut na New Connect. "A.pl Internet ma bardzo ambitne plany rozwoju, które zamierzamy realizować zarówno poprzez wzrost organiczny, jak i konsolidację rynku. Niecały rok temu z delikatesów internetowych działających tylko w Warszawie staliśmy się graczem o zasięgu krajowym. Obecnie nasze oddziały znajdują się już w ośmiu miastach Polski, a planujemy dalsze rozszerzanie działalności o nowe lokalizacje. Chcemy także konsolidować branżę i połączenie sił z Fresh24.pl ma stanowić pierwszy krok w tym kierunku. Rynek warszawski, na którym operują zarówno A.pl jak i Fresh24.pl, jest bardzo atrakcyjny. Jest to bowiem największy w Polsce rynek internetowych zakupów spożywczych i podobnie jak cała branża ma cały czas duży potencjał wzrostu. Funkcjonowanie obu marek A.pl i Fresh24.pl w ramach tych samych struktur pozwoli nam na osiągnięcie synergii na wielu polach, optymalizację kosztów oraz znaczne poszerzenie strefy wpływów na rynku, o który niebawem rozegra się największa walka" - komentuje Grzegorz Bielecki, wiceprezes A.pl Internet.

W grudniu 2010 r. A.pl rozpoczął ekspansję poza Warszawę. Obecnie prowadzi swoje sklepy także w Olsztynie, Bydgoszczy, Krakowie, Trójmieście, Katowicach, Białymstoku i Szczecinie. Rozwój działalności przekłada się na systematyczny wzrost wyników osiąganych przez spółkę. W ciągu ostatniego roku Ap.pl podwoił liczbę aktywnych klientów, zaś wartość zrealizowanych zamówień zwiększyła się o ponad 150% i tylko we wrześniu 2011 r. osiągnęła poziom blisko 1 mln zł. Jednocześnie liczba dostaw wzrosła o 212% w stosunku do września 2010 r. "Rynek zakupów spożywczych przez Internet rozwija się bardzo dynamicznie i tym bardziej istotne jest budowanie jak największego zasięgu już na tym etapie. Spółka Fresh24.pl jako akcjonariusz A.pl Internet zyska udział w przedsięwzięciu o skali krajowej i będzie mieć udział w dalszej konsolidacji rynku" - mówi Tomasz Trojanowski, prezes zarządu Fresh24.pl. Umowa pomiędzy A.pl Internet i Fresh24.pl musi jeszcze zostać zatwierdzona przez akcjonariuszy Fresh24.pl podczas WZA.

Zgodnie z zapowiedziami, spółka A.pl Internet - właściciel internetowych delikatesów A.pl - zamierza jeszcze w tym roku zadebiutować na rynku giełdowym NewConnect.