55 mln zł na internet w I półroczu

Według raportu CR Media, wydatki na reklamę internetową wzrosły z poziomu 38,5 mln zł w I półroczu 2004 roku do 55 mln zł w I półroczu bieżącego roku. Internet jest najdynamiczniej rosnącym medium reklamowym już od kilku lat.

Od I półrocza ubiegłego roku wzrost nakładów na internet wyniósł 43%. W konsekwencji rośnie udział reklamy internetowej w torcie reklamowym. W 2000 roku jedynie 0,3% wydatków na reklamę trafiało do internetu, obecnie udział reklamy internetowej w budżetach reklamowych przekroczył 2%.

Według prognoz CR Media w tym roku na reklamy online może zostać przeznaczonych 115-120 mln złotych. Przypomnijmy, że w ubiegłym roku było to około 87 mln.

Kolejne branże chcą zaistnieć w internecie. Należą do nich media (jak TVP, Discovery Chanel), firmy kosmetyczne (jak Eris czy Avon) oraz miejscowości i regiony, które promują się w Internecie (jak Kraków, Dania czy Turcja).