Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

116 mld USD na alternatywną reklamę

Wydatki na reklamę alternatywną w pierwszej połowie roku wzrosły w Stanach Zjednoczonych o 16,4% do około 53,4 mld USD. W całym 2006 roku wzrost wydatków na media alternatywne ma sięgnąć 18,5%. Na reklamę wydanych zostanie 20% więcej, głównie dzięki rosnącemu zainteresowaniu reklamą internetową. Wydatki na alternatywny marketing, czyli przede wszystkim na marketing interaktywny, mają skoczyć o 17,6%.

Do reklamy alternatywnej raport PQ Media zalicza przede wszystkim dwa segmenty: marketing marki w mediach rozrywkowych branded entertainment marketing - czyli m.in.: product placement, event marketing, sponsoring wydarzeń oraz reklamy w mediach poświęconych rozrywce (entertainment advertising) - np. reklamę w grach. Wydatki na te formy w 2006 roku mają wynieść 51,62 mld USD.

Pozostałe formy marketingu i reklamy uwzględnione w raporcie to reklama w kinie i reklama internetowa, w tym internetowe "żółte strony", online wideo i reklama w mediach tworzonych przez internautów oraz marketing mobilny i interaktywny.

PQ Media w swojej poprzedniej prognozie dla Stanów Zjednoczonych oceniał, że w 2006 roku na reklamę online wydanych zostanie około 19,96 mld USD.

Wydatki na tradycyjne media reklamowe mają już kolejny rok rosnąć jednocyfrowo. W pierwszej połowie 2006 roku wzrosły o 4,5%. Według Roberta Coena, wiceprezes Universal McCann i dyrektora działu prognoz, na reklamę we wszystkich mediach w Stanach Zjednoczonych zostanie wydanych 286,405 mld USD. Wartość całego rynku reklamy wzrośnie więc o około 5,6% w stosunku do ubiegłego roku.

Patrick Quinn, prezes PQ Media skomentował wyniki - Dowodzą, że marketerzy przyspieszają przerzucanie dolarów z tradycyjnych do nowych mediów korzystających z cyfrowych technologii, by dotrzeć do młodej i wpływowej grupy użytkowników. Dodał też - Choć skuteczność wielu alternatywnych zagrań taktycznych w mediach nie jest wciąż dowiedziona, niosą obietnicę na wyższy wzrost z inwestycji, dotarcie do wyselekcjonowanej grupy odbiorców i ich większe zaangażowanie.

Więcej informacji w raporcie PQ Media

Universal McCann: Wszystkim spada, internetowi rośnie