Universal McCann: Wszystkim spada, internetowi rośnie

Wiceprezes Universal McCann I dyrektor działu prognoz, Robert Coen przewiduje, że wydatki na reklamę internetową z wyłączeniem reklam w wyszukiwarkach, wzrosną w tym roku o 25% do 9,705 mld USD. Według wstępnych szacunków w pierwszym kwartale br. Stanach Zjednoczonych na reklamę online wydano 19% więcej niż przed rokiem.

Prognoza Roberta Coena na 2006 rok z grudnia 2005 roku była pesymistyczna - zakładała wzrost wydatków na reklamę o około 10%.

PQ Media w swojej prognozie dla Stanów Zjednoczonych - inaczej niż Coen - bierze pod uwagę również reklamę w wyszukiwarkach. Według oceny tej firmy w 2006 roku na reklamę online wydanych zostanie około 19,96 mld USD, czyli o około 26% więcej niż 2 2005 rokiem. Podobne są przewidywania TNS Media Intelligence.

Szacunki ekspertów eMarketera są mniej optymistyczne - według ich oceny na wszystkie formaty reklamy online wydanych będzie 16,7 mld USD.

Według Coena, na reklamę we wszystkich mediach w Stanach Zjednoczonych zostanie wydanych 286,405 mld USD. Wartość całego rynku reklamy wzrośnie więc o około 5,6%. Poprzednia prognoza Coena mówiła o 5,8% wzroście. Powody zaniżenia prognoz w trzech punktach:

- 1% spadek wydatków na reklamę w dziennikach

- 2% spadek wydatków na rekamę radiową

- wydatki na rekamę na "żółtych stronach" się nie zmienią, lub lekko spadną.

Interesujące są wydatki na reklamę samych spółek internetowych - mają wzrosnąć o 25% do 4,625 mld USD z poziomu 3,7 mld w 2005 roku.

Więcej:

Przychody z reklamy online w USA wyższe o 38%

Amerykański balon reklamowy większy o 30%