CBS i Google planują płatną TV

Korporacje telewizyjne od pewnego czasu zaczynają dostrzegać potęgę Internetu. Wśród stacji oferujących swoje programy i seriale w sieci dominującą pozycję zamierza już wkrótce osiągnąć amerykańska CBS. Jej szefowie właśnie rozpoczęli rozmowy w tej sprawie z Google Inc. W wywiadzie udzielonym agencji Reuters, Leslie Moonves, prezes CBS, podkreślił, że firma szuka alternatywy dla tradycyjnych metod dystrybucji jej najbardziej atrakcyjnych treści.

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
"Rozmawiamy między innymi o video-on-demand oraz serwisach wyszukiwania filmów" - powiedział Moonves dodając, że CBS nie ogranicza się tylko do negocjacji z Google. Rozmowy prowadzone są także z dużymi portalami internetowymi takimi jak Yahoo! oraz dostawcami usług satelitarnych - między innymi grupą DirecTV. "Wszyscy oni potrzebują naszych materiałów, my natomiast ich technologii" - stwierdził Moonves - "Oczywiście spieramy się, co jest ważniejsze, sądzę jednak, że w końcowym rozliczeniu wychodzi na to, iż bardziej istotne są będą treści a nie sposób ich dystrybucji".

CBS już od pewnego czasu dostarcza swoje seriale i programy przez Internet, grono odbiorców nie jest jednak zbyt duże.. Dzięki porozumieniu zawartym z Google, Yahoo lub na przykład AOL, firma ma zamiar znacznie poszerzyć liczbę widzów i jednocześnie ukrócić nielegalną wymianę materiałami jej produkcji w sieci. Dotychczas, odbiorcy mogli oglądać w systemie video-on-demand oraz Pay-per-TV niektóre z nadawanych przez CBS treści po wniesieniu niewielkiej opłaty (0,99-1,99 USD za odcinek). Teraz firma planuje mocne uderzenie na rynek internetowy, co być może wiązać się będzie nie tylko z szerszym dostępem do materiałów ale również z obniżeniem cen.

Wywiad z Leslie Moonvesem obejrzeć można w serwisie internetowym agencji Reuters.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.