Artur Mróz Grywalizacja - 5 minutes idea

Temat prezentacji: „Klienci zdobyci -- i co dalej? W dzisiejszych czasach -- dotarcie do dużej ilości potencjalnych klientów nie jest zbyt dużym wyzwaniem. Portale społecznościowe czy też marketing szeptany powodują, że wcześniej czy później klient/użytkownik dowie się o naszej ofercie czy też usłudze. Wyzwaniem staje się kolejny krok w relacjach z użytkownikiem -- czyli -- zmotywowanie go do działania zgodnego z naszymi celami biznesowymi. Dla większości firm głównym celem biznesowy jest szybkie generowanie przychodów i zysków. Jednakże w dużej ilości przypadków -- firmy uświadamiają sobie, że klient zadowolony to klient który nie dość że do nas wróci to jeszcze nas zarekomenduje. Oczekujemy że w wyniku naszych działań marketingowych klienci staną się bardziej lojalni czy też z większą motywacją wykonają kilka działań które dla nich zaplanowaliśmy (np. wypełnią ankietę, opublikują recenzję, zarekomendują naszą firmę itd.) Bardzo często okazuje się, że nasze działania marketingowe -- wcale nie wpływają tak bardzo na zachowania naszych klientów jak byśmy tego oczekiwali. W takich przypadkach z pomocą może nam przyjść grywalizacja. Grywalizacja -- jest to stosunkowo nowy trend na rynku -- polegający na wplataniu w rozwiązania informatyczne czy też relacje z klientami pewnego zestawu mechaniki i dynamiki działań charakterystycznych dla świata gier. Dzięki tym nowym elementom jesteśmy w stanie długotrwale zaangażować klienta w przedsięwzięcia czy też działania -- które stają się dla niego bardziej wciągające. Ludzie mają fundamentalne pragnienia związane z otrzymywaniem nagród, podnoszeniem swojego statusu, osiąganiem celów, możliwością wypowiedzenia się, konkurowania z innymi czy też okazywania pomocy innym. Odczucia te są uniwersalne, pojawiają się u każdego bez względu na jego wiek, rasę, kulturę czy też płeć. Twórcy gier od momentu gdy powstała pierwsza gra -- starają się zawsze zaspokoić powyższe oczekiwania -- zaś grywalizacja pozwala na wprowadzenie nowego podejścia do innych produktów niż gry. Podczas naszego wystąpienia w ramach 5 MINUTES IDEAS -- postanowiliśmy przybliżyć Państwu kilka aspektów związanych z grywalizacją i jej wpływem na zachowania konsumentów. Artur Mróz -- absolwent Politechniki Warszawskiej wydziału Mechantroniki. Przez ponad 16 lat w imieniu Microsoft budował i dostarczał największe rozwiązania B2B oraz B2C w Polsce oraz regionie Europy Środkowej. Wielki miłośnik telewizji interaktywnej, web streamingu i rozwiązań VOD. Od ponad półtora roku -- zakochany w nowym trendzie działań marketingowych jakim jest grywalizacja. Współzałożyciel jednego z nowych start-up'ów: GameChief.pl -- którego celem jest ewangelizacja rynku i wdrażanie rozwiązań grywalizacji na terenie Europy. Wszystko o „5 minutes IDEAS" opis: http://lnkd.in/bSJZz5x opinia: http://lnkd.in/bsXgw8j Inne przykłady: Yuri Drabent NIVEA http://lnkd.in/bFcteyj Adam Dyba Adexon http://lnkd.in/b4FcE2c Andrzej Sienkiewicz PeopleRead.me http://lnkd.in/b5AKktS Idea: http://lnkd.in/b57Jmjw Promo1: http://lnkd.in/bUS2tMX Promo2: http://lnkd.in/fBn67Q Najbliższa konferencja na której będzie 12 wystąpień z serii "5 minutes IDEAS" http://www.internetstandard.pl/socialmediastandard