mobileStandard 2012 - be smart, be fast, be mobile!
-
- Konrad Budek,
- 27.04.2012, godz. 13:57
Liczba kart SIM w Polsce przekroczyła 50 mln - praktycznie każdy dorosły Polak ma przenośne urządzenie, najczęściej telefon komórkowy, coraz częściej jest to smartfon, o parametrach, które jeszcze kilka lat temu miały komputery stacjonarne. Mobilność to jeden z największych trendów, który zmieniał nasze życie codzienne przez ostatnie półtorej dekady. Podczas dwudniowej konferencji mobileStandard 2012 dowiesz się jak dzięki mobilnym urządzeniom, lepiej kontaktować się z konsumentami i zarabiać więcej.

Komórka zmienia relacje między ludźmi
Podczas prelekcji Katarzyny Siennickiej, etnografki, uczestnicy konferencji będą mieli okazję poznać zmiany, jakie nowe technologie przyniosły w życiu przeciętnego Polaka przez ostatnie piętnaście lat.
Mobilność zmieniła nie tylko sposób konsumpcji mediów i informacji. Tymczasem obecność komórki w kieszeni, która pozwala na natychmiastowy kontakt z rodziną i znajomymi zmieniło także stosunki międzyludzkie, organizację dnia pracy i wolnego czasu, a także oczekiwania wobec usług i dóbr offline, również w tak poważnych sferach życia jak edukacja czy zarządzanie finansami.
Z telefonem u fryzjera
Rafał Agnieszczak, prezes zarządu Fotka.pl, opisze jak technologie mobilne zmieniają branże, które działają całkowicie offline (te, w których wykonanie usługi odbywa się w realu, a nie tylko w świecie wirtualnym) i zmienia modele biznesowe przedsiębiorstw, które do tej pory nie miały wiele do zaoferowania Internautom. Dzieje się tak między innymi dzięki geolokalizacji i nowym metodom marketingu mobilnego.
O nowych możliwościach otwieranych między innymi dzięki użyciu akcelerometru, GPS i aparatu z lampą błyskową, w którą wyposażono niemal każdy smartfon opowie Michał Wolniak, dyrektor kreatywny agencji Heureka. Tablet lub smartfon może zastąpić pilot do telewizora, sterować sprzętem audio lub wspomagać diagnostykę medyczną. Prezentacji będzie towarzyszył subiektywny przegląd aplikacji mobilnych.
Postęp technologiczny pozwala także łączyć wiele domowych urządzeń w jeden ekosystem informacyjno - rozrywkowy. Telewizor podłączony do Internetu i sterowany za pomocą smartfona otwiera przez marketerami nowe możliwości tworzenia zintegrowanych, niestandardowych kampanii reklamowych. Więcej na ten temat opowie Krzysztof Beniowski z Agory.
Paypass i karta miejska w telefonie
Dzięki technologii Near Field Communication (NFC) mobilne urządzenia znajdują znacznie więcej niespodziewanych zastosowań niż te wymienione przez Michała Wolniaka. Dzięki modułowi NFC łatwiej zarządzać flotą firmowych samochodów i programem lojalnościowym w restauracji. Marek Sokołowski z NFC Projects dokładnie opisze co NCF może dać działowi marketingu.
Ciekawostką będzie prezentacja na temat wirtualnych operatorów komórkowych (MVNO).
Koncepcja wirtualnego operatora nie jest nowa - sieć Virgin Mobile wystartowała w Wielkiej Brytanii już w 1999 roku. Jednak niewiele projektów MVNO osiągnęło sukces biznesowy, a Virgin Mobile, który wkrótce zadebiutuje na polski rynku i z którego w Brytanii korzysta ponad 3 mln klientów, jest jednym z niewielu udanych projektów. Dlaczego tak się dzieje? Jakie są najczęstsze błędy popełniane przez osoby odpowiedzialne za uruchamianie wirtualnych operatorów? I czy MVNO może być narzędziem marketingu, które wzmocni lojalność klientów? Na te i wiele innych pytań związanych z wirtualnymi operatorami komórkowymi odpowie Michał Kowalski.