iTunes wabi internautów

Firma Nielsen//NetRatings, zajmująca się monitorowaniem ruchu w Internecie, poinformowała, że od chwili udostępnienia przez firmę Apple "windowsowej" wersji oprogramowania iTunes, liczba osób, odwiedzających jej stronę internetową wzrosłą ponad dwukrotnie.

Ruch na stronie Apple'a zwiększył się w ciągu ostatniego tygodnia o 112% (liczba gości przekroczyła 1 milion) - tydzień wcześniej liczba ta wyniosła niecałe 480 tys. Ma to oczywiście związek z udostępnieniem przez Apple nowej wersji oprogramowania iTunes, przystosowanej do pracy pod kontrolą systemów operacyjnych z rodziny Windows (pisaliśmy o tym dwa tygodnie temu:http://www.pcworld.pl/news/60153.html ). Program ten jest niezbędny do korzystania z zasobów sklepu muzycznego iTunes Music Store.

Zdaniem analityków, tak duże zainteresowanie serwisem Apple'a świadczy o tym, że internauci powoli przekonują się do kupowania muzyki w Sieci. "Liczba osób korzystających z sieci wymiany plików P2P w USA cały czas spada, zaś liczba użytkowników sklepów muzycznych - rośnie. Przykład iTunes pokazuje, że klienci chętnie będą płacić za muzykę - jeśli tylko zaoferuje im się produkt o odpowiednio wysokiej jakości" komentuje Greg Bloom, z Nielsen//NetRatings.