Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

e-commerce za 6 mld

Według comScore, internauci kupili w lipcu br. dobra konsumpcyjne o wartości ponad 6 mld USD – o ponad jedną czwartą więcej niż w ubiegłorocznym lipcu. Największy wzrost ruchu miał miejsce na serwisach finansowych.

Firma badawcza comScore przedstawiła comiesięczny raport, oparty na obserwacji zachowań i zakupów w Internecie 1,5 mln uczestników jej panelu badawczego. 1,1 mln uczestników badania mieszka w USA. Z danych comScore wynika, że w lipcu br. wartość towarów i dóbr konsumpcyjnych zakupionych w Internecie przekroczyła 6 mld USD. Oznacza to wzrost o 26% w stosunku do wielkości zakupów dokonanych przed rokiem.

O ponad 30% wzrosła sprzedaż sprzętu komputerowego – w sumie internetowi klienci kupili sprzęt o wartości ponad 927 mln USD. O 32% wzrosła też w porównaniu z ub. rokiem sprzedaż usług turystycznych, które przyniosły 2,9 mld USD.

Z kolei największy wzrost liczby unikalnych użytkowników zaobserwowano na serwisach finansowych – analitycy comScore wiążą fakt zwiększonego zainteresowania finansami z falą skandali księgowych w wielkich amerykańskich korporacjach. O 15% wzrosła też liczba internautów odwiedzających serwisy pośredniczące w sprzedaży nieruchomości. Najpopularniejszym portalem był AOL, którego witryny odwiedziło w lipcu 98 mln unikalnych użytkowników; drugie miejsce zajął MSN, który odwiedziło w tym czasie 89,8 mln. Spadek oglądalności odnotowały natomiast np. serwisy i sklepy internetowe z biżuterią – o ponad 26%. Po zakończeniu piłkarskich mistrzostw świata o 8% spadł ruch na serwisach sportowych. Nieznacznie wzrósł jedynie ruch na serwisach i sekcjach poświęconych golfowi.