Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

bmp AG inwestuje w spółkę od targetowania

Firma bmp AG nabyła 17,5% akcji berlińskiej spółki nugg.ad AG, która zajmuje się technologiami tzw. targetowania, dzięki którym na stronach internetowych można w czasie rzeczywistym wyświetlać reklamę dopasowaną do potrzeb i profilu konkretnego użytkownika strony.

nugg.ad AG, spółka mediowa, która została założona w maju 2006 roku, otrzyma od bmp AG oraz spółki IBB Beteiligungsgesellschaft mbH kapitał w celu wsparcia wzrostu oraz skutecznego wejścia na rynek. Większościowymi akcjonariuszami pozostaną założyciele spółki: Frank Wagner, Stephan Noller oraz Andreas Weigend, profesor Uniwersytetu Stanford.

Partnerem inwestycyjnym jest fundusz venture capital zarządzany przez spółkę IBB Beteiligungsgesellschaft mbH z Berlina.

nugg.ad zajmuje się technologiami tak zwanego targetowania, dzięki którym na stronach internetowych można w czasie rzeczywistym wyświetlać reklamę dopasowaną do konkretnego użytkownika strony.

nugg.ad łączy w tym celu ankietowe badania rynku z techniczną analizą zachowania użytkowników. Wynikiem tego jest Predictive Targeting, czyli targetowanie predykcyjne, skutkujące w wymiernym zwiększeniu oglądalności oraz akceptacji kampanii mediowych. Oferta ta spotyka się ze szczególnym zainteresowaniem firm z branży dóbr konsumpcyjnych.

Jako pierwszych klientów, dziesięcioosobowy zespół założycielski z Berlina pozyskał spółki United Internet oraz TNS Infratest.

W Niemczech przychody wiodących firm zajmujących się reklamą internetową z samej sprzedaży reklamy graficznej wzrosły w pierwszych trzech kwartałach 2006 roku o 58%. Choć internet w Niemczech ma już 12% udział w całości użytkowania mediów, to jedynie 5% budżetów jest wydanych online (wg. danych OVK).