Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Yahoo! zmniejsza przychody, ale zwiększa zyski

W czwartym kwartale 2010 roku przychody Yahoo! spadły, ale za to wzrósł zysk netto. Wyniki zostały przez firmę określone jako zachęcające. Prezes jest zadowolona z rezultatów finansowych, które nadają rozpęd dalszym zmianom w dobrym kierunku.

Przychody w czwartym kwartale, wyniosły 1,525 mld dolarów, czyli o 12 proc. mniej niż rok temu. Odliczając prowizje i wynagrodzenia, które Yahoo! wypłaciło partnerom reklamowych, dochody wyniosły 1,205 mld dol. Jest to spadek o 4 procent, ale wartość ta nieco przewyższa kwotę 1,19 mld oczekiwaną przez analityków ankietowanych przez Thomas Financial.

Zysk netto wzrósł o 104 proc. do 312 mln dolarów, co oznacza 0,24 dol. na akcję. Formalnie, z wyłączeniem niektórych wydatków, zysk netto osiągnął 340,5 mln dolarów lub 0,26 dol. na akcję, czyli o 4 centy więcej niż przewidywali analitycy.

W czwartym kwartale, Yahoo! nadal dobrze sobie radzi w swojej specjalności - reklamach graficznych. Ma natomiast problemy z reklamami w wyszukiwarce, najpopularniejszym formacie reklam internetowych, w którym dominuje rywal Google.

Dochody Yahoo! ze sprzedaży reklam graficznych wzrósł o 14 procent do 635 mln dolarów. Ich wartość za reklamy w wyszukiwarce spadła o 27 procent do 640 mln.

Zakończył się właśnie bardzo zachęcający dla Yahoo! kwartał i rok, w którym obserwowaliśmy jak nasze plany wprowadzenia w firmie zmian nabrały rozpędu - powiedziała Carol Bartz, prezes Yahoo!.

Dochody Yahoo! za roku 2009 wynosił 6,46 mld dolarów. W roku 2010 zmniejszyły się one do 6,32 mld, jednak zysk netto wzrósł ponad dwukrotnie i osiągnął 1,23 mld dolarów, co oznacza 0,90 dol. na akcję.

Przed kwartalnym raportem o wynikach finansowych, Yahoo! ogłosiło zwolnienie 1 procenta swojej globalnej kadry, czyli 140 pracowników. W grudniu firma zwolniła 600 osób, czyli 4 procent kadry w tamtym okresie. Bartz mówi, że zwolnienia były niezbędne by zmniejszyć wydatki w sektorach, które nie są uznawane za strategiczne. Dodała jednak, że w tym roku planowane są także nowe zatrudnienia.