Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Yahoo w PDFach - nowy format reklamowy

Firmy Adobe oraz Yahoo przedstawiły nową ofertę reklamową. To specjalne pliki PDF, w których mogą być zagnieżdżone dynamicznie generowane reklamy kontekstowe. I zupełnie nowy format reklamowy na rynku.

Do tej pory w plikach PDF często umieszczano statyczne reklamy, które po kliknięciu przenosiły na stronę reklamodawcy. Teraz mają być to dynamicznie generowane reklamy kontekstowe dostarczane przez Yahoo.

-Umieszczenie reklam pay-per-click w plikach PDF przyniesie wydawcom dodatkowe źródło przychodów dla treści które dystrybuują w tym jakże popularnym formacie- mówi Kurt Garbe, odpowiedzialny za rozwiązania reklamowe w Adobe.

Program ma wystartować dzisiaj w wersji beta. Wydawca będzie mógł wysłać swój dokument PDF do specjalnego systemu Adobe i otrzymać plik z dołączonymi do niego reklamami. Wydawca otrzyma pieniądze za każde kliknięcie w reklamę przez czytelnika, podobnie jak ma to miejsce w przypadku systemu Google AdSense. Wszystkie reklamy mają być wyświetlane w polu obok tekstu i zdaniem przedstawicieli Adobe nie będą przeszkadzać w jego odbiorze.

-Nie będzie niczym dziwnym jeśli Adobe zaprosi w przyszłości do programu także innych reklamodawców, jak Google- uważa Matt Swain, starszy analityk z firmy InfoTrends.

Wydawcy mają pewien wpływ na pokazywane reklamy, mogą np. zadecydować, że będą one pochodziły od maksymalnie 200 wybranych reklamodawców. -Im więcej wydawcy będą mieli kontroli nad reklamami, tym lepiej. PDFy często zawierają treści przedstawione w atrakcyjnej graficznie, "czystej" formie. Wydawcy będą uczuleni na brzydkie i nie pasujące reklamy.

Na razie w systemie są dostępne tylko reklamy tekstowe, lecz Adobe nie wyklucza wprowadzenia reklam graficznych. Program Yahoo i Adobe dostępny jest obecnie jedynie dla wydawców z USA.

Reklamy w PDF nie są pokazywane gdy komputer jest offline, plik jest wydrukowany lub gdy użytkownik zdecyduje żeby zamknąć panel z reklamami.

Strona nowego programu reklamowego Yahoo-Adobe: http://advision.webevents.yahoo.com/adobe/